W przypadku marketingu dla małych firm, dobra strona internetowa może być jednym z najbardziej skutecznych i opłacalnych kanałów marketingowych. Oto, w jaki sposób możesz stworzyć atrakcyjną wizualnie witrynę, która w wyjątkowy sposób reprezentuje Twoją firmę.
Projekt strony internetowej
Strona główna jest pierwszym elementem, który widzą potencjalni klienci, gdy odwiedzają Twoją witrynę. Jest ona zazwyczaj najważniejszą częścią projektu witryny internetowej firmy. Upewnij się, że Twoja strona główna odpowiada na krytyczne pytania, które będą zadawać nowi użytkownicy, np. kim jesteś, co oferuje Twoja firma, czym się wyróżnia na tle konkurencji, jakie usługi oferuje Twoja witryna? Zastanów się, jakie wrażenie chcesz wywrzeć i jaki jest komunikat, który chcesz przekazać swoim klientom i potencjalnym klientom. Sztuka polega na tym, aby nie przeciążać strony głównej, co może rozpraszać i dezorientować klientów.
Strony internetowe na urządzeniach mobilnych
Weź pod uwagę, że Twoi goście mogą korzystać z laptopów, tabletów i telefonów komórkowych. Unikaj projektowania stron na duże monitory lub stron korzystających z bardziej złożonych funkcji. Dbaj o prostotę i czystość, aby Twoja witryna była optymalna dla każdego urządzenia, z którego może korzystać odwiedzający.
Zaprezentuj swoje produkty i usługi
Upewnij się, że Twoja strona główna wyraźnie przedstawia sprzedawany produkt lub usługę. Ważne jest, aby zdjęcia produktów lub obrazy graficzne i opisy były czyste, wyraźne i odpowiednie. Możesz mieć świetny projekt witryny, ale jeśli zdjęcia Twoich produktów są złej jakości, potencjalni klienci dwa razy zastanowią się nad ich zakupem.
Strona internetowa prosta w obsłudze
Pamiętaj, że gdy Twoi potencjalni klienci odwiedzają Twoją witrynę, zazwyczaj szukają konkretnych informacji. Rzadko czytają całe strony, a większość ludzi szybko je przegląda. Dobrze skonstruowana witryna, która prezentuje informacje w uporządkowany i zorganizowany sposób, odniesie znacznie większy sukces niż ta, która wydaje się chaotyczna lub nie jest intuicyjnie zaaranżowana.
Treść na stronę internetową
Źle napisana treść może spowodować, że odwiedzający opuści Twoją witrynę. Nie lekceważ znaczenia dobrze napisanych nagłówków; są bardzo skuteczne i mogą zaważyć nad tym, czy użytkownik zostanie, czy opuści witrynę. Upewnij się, że treść jest odpowiednia. Świeże materiały, takie jak aktualne informacje o produktach, godziny pracy, zmiany cen oraz nowe artykuły i oficjalne dokumenty, zapewnią zaangażowanie i aktywność użytkowników.
SEO i SEM dla strony internetowej
SEO i SEM to wysoce wyspecjalizowane dziedziny, których nauka wymaga znacznej inwestycji czasu. Ale kampanie SEO i/lub SEM mogą zapewnić firmom większą widoczność w wynikach wyszukiwania dlatego nie należy ich ignorować. Tutaj warto zwrócić się do wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą Ci w tym pomóc, a dobre wykonanie strategii SEO/SEM będzie miało ogromny wpływ na sukces Twojej witryny.