Zastanawiałeś się kiedyś czym różni się CMYK od RGB lub czym i po co są spady? Przedstawiamy słowniczek grafika:

 

  • Piksel - najmniejszy element obrazu cyfrowego.

 

  • Raster - metoda reprezentacji obrazów cyfrowych za pomocą siatki pikseli.

 

  • Wektor - metoda reprezentacji obiektów graficznych za pomocą linii i kształtów.

 

  • DPI - skrót od "dots per inch", czyli liczby punktów na cal.

 

  • CMYK - skrót od nazw barw stosowanych w druku: cyjan, magenta, żółty i czarny.

 

  • RGB - skrót od nazw barw stosowanych w wyświetlaczach: czerwony, zielony i niebieski.

 

  • Warstwa - warstwa obiektów graficznych w programach do grafiki.

 

  • Gradient - stopniowe przejście pomiędzy dwoma lub więcej kolorami.

 

  • Maskowanie - narzędzie pozwalające na zasłonięcie fragmentu obiektu graficznego.

 

  • Tekstura - wzór lub struktura, która może być użyta do wypełnienia obszaru.

 

  • Kerning - odstęp pomiędzy literami w tekście.

 

  • Wyrównanie - wyrównanie tekstu do lewej, prawej lub środka.

 

  • Kadrowanie - przycięcie obrazu do wybranej wielkości.

 

  • Rozdzielczość - rozdzielczość obrazu, liczba pikseli na jednostkę długości.

 

  • Apla – jednolita, nierastrowana powierzchnia o pełnym kryciu jednego koloru.

 

  • CI - skrót od "Corporate Identity", czyli identyfikacja wizualna firmy, czyli zbiór elementów graficznych (logo, kolorystyka, czcionki itp.), które w sposób spójny i konsekwentny reprezentują daną firmę wizerunkowo.

 

  • Font - komputerowy zapis pisma (litery, cyfry, znaki interpunkcyjne itp.) o określonej formie i stylu, używany w projektowaniu graficznym, druku czy projektowaniu stron internetowych.

 

  • Spad - margines dodawany do krawędzi drukowanej strony lub innych projektów, który jest zaprojektowany w celu zapobieżenia przycinaniu elementów graficznych lub tekstu podczas procesu drukowania lub produkcji.

Aplikacje mobilne z elementami AR do gier planszowych

Technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) to nowa technologia, która pozwala na wyświetlanie wirtualnych obiektów w świecie rzeczywistym. Jest ona coraz częściej wykorzystywana w grach planszowych, aby wzbogacić ich rozgrywkę i zapewnić graczom nowe doświadczenia.

więcej