Na dzisiejszym rynku nieustannie pojawiają się nowe firmy, które zawzięcie walczą o uwagę potencjalnych klientów. Niemniej jednak, aby zachęcić ich do skorzystania z proponowanej oferty, nie wystarczy opracowanie identyfikacji wizualnej, oddającej charakter firmy oraz jej wartości. Równie ważne są zróżnicowane formy promocji, które pozwolą dotrzeć do potencjalnego konsumenta zarówno w życiu rzeczywistym, jak i wirtualnym. Jedną z najpopularniejszych prospektów reklamowych jest nowoczesny folder informacyjno-reklamowy. Broszura ma na celu zaprezentowanie oferowanych towarów oraz usług w atrakcyjnej formie wizualnej. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej o folderze informacyjno-reklamowym. Co powinien zawierać, jakie są jego zalety oraz na co warto zwrócić uwagę podczas jego tworzenia.

Czym jest folder informacyjno-reklamowy?

Jak wspomnieliśmy na wstępie, nowoczesny folder informacyjno-reklamowy jest jednym z najczęściej stosowanych prospektów reklamowych. Jego celem jest przede wszystkim przedstawienie w wizualnie atrakcyjny sposób oferowanych przez firmę usług oraz produktów. Zazwyczaj przybiera formę kilkustronicowego arkusza. Jego maksymalna objętość wynosi 4 strony. Do efektownej prezentacji proponowanych dóbr oraz usług wykorzystuje się ilustracje, wykresy, mapy, a także inne formy graficzne, które z łatwością zapadną w pamięć potencjalnego klienta. Jeśli planujesz przygotowanie profesjonalnego folderu informacyjno-reklamowego dla swojej firmy, warto zdecydować się na przedsiębiorstwo, które posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu skutecznych form promocji, a zarazem stosuje najnowsze techniki oraz gwarantuję wysoką jakość wydruku.

foldery informacyjno-reklamowe

Co powinien zawierać nowoczesny folder informacyjno-reklamowy?

Decydując się na stworzenie folderu informacyjno-reklamowego, warto na początku zastanowić się nad jego konstrukcją. Na pierwszych stronach dokumentu powinny znaleźć się podstawowe informacje o ofercie Twojej firmy. Najlepiej, aby zostały przedstawione w sposób spójny. Jeśli zdecydujesz się na blok tekstu, warto, aby był on krótki, zwięzły i jasny w odbiorze. Dodatkowo należy opatrzyć go tematycznymi grafikami wzbogacającymi wizualną stronę folderu. Coraz częściej konsumenci chcą poznać aspekty, które przekonają ich do skorzystania właśnie z Twojej oferty. Nie można więc zapomnieć o przedstawieniu atutów proponowanych dóbr oraz usług, a także korzyści z nich płynących. Bardzo często tzw. suche teksty wzbogacone o wykresy, tabele czy infografiki cieszą się ogromną popularnością, szczególnie wśród młodych użytkowników Internetu. Pozwalają utwierdzić konsumenta w wiarygodności przedstawionych informacji oraz wzbudzić bezcenne zaufanie.

Zalety nowoczesnych folderów informacyjno-reklamowych

Bez wątpienia foldery informacyjno-reklamowe stanowią doskonały sposób na owocną komunikację z potencjalnymi klientami firmy. Wbrew pozorom druk cyfrowy takich dokumentów nie generuje wysokich kosztów. Dzięki czemu z jej możliwości mogą skorzystać nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale także średnie i małe czy wchodzące na rynek. Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio opracowana identyfikacja wizualna w połączeniu z niezwykle profesjonalną reklamą pomaga nie tylko zdobyć zaufanie klientów, ale także zapaść im w pamięć, tym samym budując świadomość istnienia marki. Bez wątpienia nowoczesne foldery informacyjno-reklamowe to jeden ze skuteczniejszych sposobów na przedstawienie firmy w sposób spójny i pozytywny. Najczęściej można się z nimi spotkać na targach branżowych, spotkaniach z klientami biznesowymi, konferencjach, a nawet podczas wyjazdów służbowych.

Elementy identyfikacji wizualnej

Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia folderu informacyjno-reklamowego?

Jak pobudzić zmysły za pomocą folderu informacyjno-reklamowego? Liczy się kreatywność! Wbrew pozorom dokument nie powinien jedynie ukazywać suchych faktów oraz merytorycznych argumentów, które mają za zadanie przekonać konsumenta do skorzystania z oferty. Folder informacyjno-reklamowy powinien również oddziaływać na wyobraźnię odbiorcy, wywoływać u niego pozytywne emocje, które nieświadomie zostaną zapamiętane i skojarzone z Twoją marką. Broszura nie powinna wyłącznie informować czy zachęcać, ale także zaskakiwać i obiecywać. Potencjalny klient ma się utwierdzić, że to właśnie Twoja marka wychodzi naprzeciw jego potrzebom, gwarantując wysokiej jakości produkty oraz usługi, których właśnie w tym momencie potrzebuje.