Na dzisiejszym rynku nieustannie pojawiają się nowe firmy, które zawzięcie walczą o uwagę potencjalnych klientów. Niemniej jednak, aby zachęcić ich do skorzystania z proponowanej oferty, nie wystarczy opracowanie identyfikacji wizualnej, oddającej charakter firmy oraz jej wartości. Równie ważne są zróżnicowane formy promocji, które pozwolą dotrzeć do potencjalnego konsumenta zarówno w życiu rzeczywistym, jak i wirtualnym. Jedną z najpopularniejszych prospektów reklamowych jest nowoczesny folder informacyjno-reklamowy, którego celem jest zaprezentowanie oferowanych towarów oraz usług w atrakcyjnej formie wizualnej. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej o folderze informacyjno-reklamowym - co powinien zawierać, jakie są jego zalety oraz na co warto zwrócić uwagę podczas jego tworzenia.

Czym jest folder informacyjno-reklamowy?

Jak wspomnieliśmy na wstępie, nowoczesny folder informacyjno-reklamowy jest jednym z najczęściej stosowanych prospektów reklamowych. Jego celem jest przede wszystkim przedstawienie w wizualnie atrakcyjny sposób oferowanych przez firmę usług oraz produktów. Zazwyczaj przybiera formę kilkustronicowego arkusza. Jego maksymalna objętość wynosi 4 strony. Do efektownej prezentacji proponowanych dóbr oraz usług wykorzystuje się ilustracje, wykresy, mapy, a także inne formy graficzne, które z łatwością zapadną w pamięć potencjalnego klienta. Jeśli planujesz przygotowanie profesjonalnego folderu informacyjno-reklamowego dla swojej firmy, warto zdecydować się na przedsiębiorstwo, które posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu skutecznych form promocji, a zarazem stosuje najnowsze techniki oraz gwarantuję wysoką jakość wydruku.

Elementy identyfikacji wizualnej

Co powinien zawierać nowoczesny folder informacyjno-reklamowy?

Decydując się na stworzenie folderu informacyjno-reklamowego, warto na początku zastanowić się nad jego konstrukcją. Na pierwszych stronach dokumentu powinny znaleźć się podstawowe informacje o ofercie Twojej firmy. Najlepiej, aby zostały przedstawione w sposób spójny. Jeśli zdecydujesz się na blok tekstu, warto, aby był on krótki, zwięzły i jasny w odbiorze. Dodatkowo należy opatrzyć go tematycznymi grafikami wzbogacającymi wizualną stronę folderu. Coraz częściej konsumenci chcą poznać aspekty, które przekonają ich do skorzystania właśnie z Twojej oferty. Nie można więc zapomnieć o przedstawieniu atutów proponowanych dóbr oraz usług, a także korzyści z nich płynących. Bardzo często tzw. suche teksty wzbogacone o wykresy, tabele czy infografiki cieszą się ogromną popularnością, szczególnie wśród młodych użytkowników Internetu. Pozwalają utwierdzić konsumenta w wiarygodności przedstawionych informacji oraz wzbudzić bezcenne zaufanie.

Zalety nowoczesnych folderów informacyjno-reklamowych

Bez wątpienia foldery informacyjno-reklamowe stanowią doskonały sposób na owocną komunikację z potencjalnymi klientami firmy. Wbrew pozorom druk cyfrowy takich dokumentów nie generuje wysokich kosztów, dzięki czemu z jej możliwości mogą skorzystać nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale także średnie i małe czy wchodzące na rynek. Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio opracowana identyfikacja wizualna w połączeniu z niezwykle profesjonalną reklamą pomaga nie tylko zdobyć zaufanie klientów, ale także zapaść im w pamięć, tym samym budując świadomość istnienia marki. Bez wątpienia nowoczesne foldery informacyjno-reklamowe to jeden ze skuteczniejszych sposobów na przedstawienie firmy w sposób spójny i pozytywny. Najczęściej można się z nimi spotkać na targach branżowych, spotkaniach z klientami biznesowymi, konferencjach, a nawet podczas wyjazdów służbowych.

Elementy identyfikacji wizualnej

Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia folderu informacyjno-reklamowego?

Jak pobudzić zmysły za pomocą folderu informacyjno-reklamowego? Liczy się kreatywność! Wbrew pozorom dokument nie powinien jedynie ukazywać suchych faktów oraz merytorycznych argumentów, które mają za zadanie przekonać konsumenta do skorzystania z oferty. Folder informacyjno-reklamowy powinien również oddziaływać na wyobraźnię odbiorcy, wywoływać u niego pozytywne emocje, które nieświadomie zostaną zapamiętane i skojarzone z Twoją marką. Broszura nie powinna wyłącznie informować czy zachęcać, ale także zaskakiwać i obiecywać. Potencjalny klient powinien zostać utwierdzony, że to właśnie Twoja marka wychodzi naprzeciw jego potrzebom, gwarantując wysokiej jakości produkty oraz usługi, których właśnie w tym momencie potrzebuje.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej