Brief reklamowy to dokument w postaci planu na najbliższe działania reklamowe i zawarte są w nim wszelkie informacje tyczące się nadchodzącej kampanii. Dokument ten powinien być niezwykle szczegółowy, lecz zarazem także skondensowany, aby w efekcie osoby, które go czytają, nie ominęły żadnej wartościowej informacji. Warto wiedzieć, jak stworzyć dobry brief reklamowy firmy, aby w efekcie uzyskać satysfakcjonujące wyniki naszych działań marketingowych.

Jak stworzyć dobry brief reklamowy?

Niezależnie od profilu naszej działalności, każdy brief reklamowy powinien charakteryzować się dużym stopniem szczegółowości. W większości przypadków dokument ten przekazujemy agencji reklamowej, aby ta była w stanie podjąć działania marketingowe w celu osiągnięcia satysfakcjonujących wyników. Dla jednej firmy będzie to rozpoznawalność, dla innych wzmożenie chwilowej sprzedaży, a dla jeszcze innych - sposób na poprawę wizerunku po medialnym procesie sądowym lub skandalu z udziałem naszych pracowników.

Brief reklamowy musi składać się z kilku podstawowych elementów. Warto nakreślić w nim między innymi cele nadchodzącej kampanii reklamowej oraz dokładny i szczegółowy opis profilu naszej działalności. To bardzo istotny punkt. Agencja reklamowa po zapoznaniu się z przedsiębiorstwem będzie w stanie podjąć odpowiednie kroki marketingowe, np. wybrać właściwą demografię czy zainteresowania. Dla przykładu działania reklamowe z wybraną grupą demograficzną 65+ nie sprawdzą się w przypadku telefonii komórkowej czy komputerów, lecz będą odpowiednie dla aptek, klubów seniora czy przychodni lekarskich.

Brief reklamowy wcale nie jest tak trudny

W briefe należy bardzo dokładnie określić nasz target, a jeśli nie wiemy jak to zrobić, pomoże nam w tym agencja reklamowa. Warto zawrzeć w nim podstawowe cechy, którymi chcemy pobudzić naszego klienta do działania. Mogą to być ciepłe wartości rodzinne, unikatowe właściwości naszych produktów czy usług, jak i odwołanie się do stref emocji, takich jak miłość, przyjaźń czy braterstwo. Wbrew pozorom przekazy podprogowe są bardzo istotne i zawsze warto je brać pod uwagę przy planowaniu kampanii.

Brief reklamowy warto robić w kilka osób. Wtedy każda z nich wniesie swój wkład w zaprojektowanie wartościowego dokumentu. Jedna może zauważyć dość istotny błąd, druga wpadnie na bardzo indywidualny i ciekawy pomysł, a jeszcze inna może zwrócić uwagę na praktycznie niezauważalne szczegóły. Im więcej osób, tym lepszy projekt. Należy jednak mieć na uwadze fakt, iż brief reklamowy to dość poufny dokument, dlatego do jego projektowania warto zaprosić zaufane osoby.

Kampania reklamowa w internecie a brief reklamowy

Kampania reklamowa w internecie rządzi się zupełnie innymi zasadami niż kampania telewizyjna, radiowa czy billboardowa. Internet jest ogromnym medium i pozwala na stworzenie szybkiej reklamy, która może okazać się doskonała w skutkach lub odwrotnie - mizerna i bezwartościowa. Aby spełniła swoje zadanie, powinna być odpowiednio zaprojektowana i realizować wszelkie założenia opisane w danym briefie reklamowym. Internet jest zmienny i bardzo szybki, a informacje, które są w nim publikowane, należą do dość ulotnych, dlatego źle zaprojektowana kampania nie przyniesie żadnych pozytywnych skutków.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej