W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu. W końcu nikt nie chce wziąć do ręki ulotki wyglądającej niczym rodem z PRL-u, czy spojrzeć na plakat charakteryzujący się nudnymi kolorami. W naszych czasach tworzenie różnobarwnych reklam jest jednak bardzo proste, do czego przyczynia się m.in. druk cyfrowy. W marketingu stosuje się go obecnie z co najmniej kilku powodów, które warto wziąć pod uwagę, planując w niedalekiej przyszłości stworzyć reklamę danej usługi lub produktu, aby zwiększyć swoje szanse na ich sprzedaż oraz własny zysk jednocześnie.

Elementy identyfikacji wizualnej

Czym jest druk cyfrowy?

Interesujący nas w tym miejscu druk cyfrowy (nie mylić z offsetowym, co dość często ma miejsce) to stosunkowo od niedawna stosowana w przemyśle poligraficznym metoda tworzenia efektownych materiałów papierowych, wykorzystywanych szczególnie często w celach marketingowych. Jej cechę charakterystyczną stanowi fakt, iż pozwala produkować wspomniane wcześniej ulotki, plakaty, wizytówki oraz wiele innych artykułów na bazie danych komputerowych w niskim nakładzie, co oczywiście ma wpływ na niską cenę. Oczywiście sam laptop czy PC-et nie wystarczy, ponieważ konieczne jest posiadanie również elektrograficznej maszyny drukarskiej. W nowoczesnej firmie poligraficznej nie może jednak obecnie zabraknąć obu tych urządzeń, dzięki czemu są one w stanie tworzyć (oczywiście nie samodzielnie) efektowne projekty, dostosowane do coraz większych potrzeb swoich klientów. Poza tym stosowanie druku cyfrowego wiąże się z bardzo dużą wygodą, ponieważ umożliwia dostarczanie drukarniom materiałów przy użyciu płyty, pendrive’a, a także innych nośników cyfrowych.

Główne korzyści ze stosowania w marketingu druku cyfrowego

Drukowanie cyfrowe wśród stosujących go firm cieszy się obecnie bardzo dużą popularnością również ze względu na zdolność do skrócenia czasu realizacji zleceń. Każda z nich docenia tę zaletę przede wszystkim w sytuacji, w której okazuje się, że dany klient oczekuje wykonania chociażby plakatów wyborczych „na wczoraj”. Na prędkim tworzeniu materiałów marketingowych z wykorzystaniem druku cyfrowego nie cierpi ich jakość, co również jest szalenie istotne. Podobnie, jak raczej niewielki koszt posługiwania się maszynami oraz oprogramowaniem dedykowanymi firmom poligraficznym, które oferują swoim klientom produkty powstające z użyciem opisywanej technologii. Wśród innych atutów drukowania cyfrowego wymienia się najczęściej – poza wspomnianymi już przez nas – możliwość korzystania z niego podczas tworzenia materiałów o niejednolitej gramaturze i podłożu, druk kopert, nadanie materiałom cech służących personalizacji (np. ulotka z imieniem i nazwiskiem) czy wysoki poziom ich atrakcyjności wizualnej.

Elementy identyfikacji wizualnej

Możliwość stosowania cyfrowego druku nie tylko na papierze

Papier jest bez wątpienia jednym z najpopularniejszych tworzyw wykorzystywanych do realizacji materiałów reklamowych. Nie zawsze jednak jego jakość jest w stanie zadowolić przedstawicieli firm zlecających wykonanie potrzebnych im artykułów. Korzystając z druku cyfrowego, można nanieść określone obrazy, napisy i inne efekty nie tylko na papierze, ale też folii, banerze czy fototapecie. Należy przy tym wspomnieć, że nie stanowi to problemu niezależnie od ich rozmiaru. Nic więc dziwnego, że w pracowniach poligraficznych tworzone są na szeroką skalę jednocześnie małe wizytówki, jak i znacznie większe od nich artykuły o również marketingowym przeznaczeniu. Ich trwałość w porównaniu z ogromnymi możliwościami druku cyfrowego powoduje, że tego typu materiały marketingowe są postrzegane znacznie bardziej przychylnie przez osoby, które w zamyśle producenta mają mieć z nimi styczność. To z kolei zwiększa szanse na to, że zechcą nie tylko zapoznać się z ich treścią, ale być może zainteresują się pozyskaniem proponowanego im produktu lub skorzystają z usługi. Jak zatem widać, korzyści płynących ze stosowania druku cyfrowego jest naprawdę wiele.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej