Setki wymogów prawnych, dziesiątki pism urzędowych składanych corocznie, jak i zobowiązania względem pracowników powodują, że ludzie wolą pracować tradycyjnie na etacie, niż cieszyć się względną wolnością. Identyfikacja wizualna to bardzo ważna kwestia podczas prowadzenia dosłownie każdego rodzaju działalności. Wpływa na rozpoznawalność marki oraz jej profesjonalizm i na lojalność pracowników, a także stanowi darmową reklamę. Warto poznać to zagadnienie.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Wizerunek firmy kreuje się na wiele sposobów, a wizualna identyfikacja jest jednym z nich. W skrócie jednolitość wizualna marki jest wspólnym mianownikiem całej marki i zarazem jej motywem przewodnim. Wszyscy z pewnością doskonale znamy firmy kurierskie, których pojazdy rozpoznajemy już z daleka, podobnie jak samych pracowników, którzy mają na sobie znane nam uniformy w danej barwie. Podobnie jest np. z wiodącym producentem smartfonów z Cupertino, firmą Apple. Marka postawiła na minimalizm i elegancję, dlatego jej produkty są odczuwane przez klientów jako ekskluzywne i niedostępne. W przypadku tej firmy identyfikacją wizualną jest biel, stonowane formy oraz nowoczesna stylistyka i kultowe już jabłko.

Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej firmy?

Jest to niezwykle szerokie pojęcie, dlatego warto mu poświęcić bardzo dużo czasu, gdyż w większości przypadków bardzo się opłaca.

  • Bardzo istotna jest kolorystyka logotypu, która będzie głównym motywem przewodnim danej firmy. Dla przykładu firma kurierska UPS ma logo powstałe z połączenia dwóch kolorów - brązu oraz złotego. Te dwie barwy znajdziemy również na wszelkich pojazdach tej marki. Zarówno dostawczych, jak i ciężarowych, a także na uniformach pracowników, czy jako główne barwy we wnętrzach firmowych obiektów. Dlatego zawsze należy zacząć od właściwej kolorystyki, która będzie mogła się kojarzyć wszystkim klientom właśnie z naszą firmą. Najlepiej nie przesadzać z ilością kolorów - na odzież warto przenieść maksymalnie 2-3 kolory bez efektu przesytu.
  • Równie istotne są wartości, które chcemy przekazać naszym klientom. Jeśli nasza marka jest nowoczesna i oferuje np. usługi w gałęzi IT, doskonałym wyborem będzie stworzenie bardzo futurystycznego wizerunku firmy, który idealnie pasuje do tego typu firm. Mogą to być np. schludne ubrania firmowe z wyłącznie jednym i niewielkim logotypem na piersi lub samochody, na których nie znajdziemy wielkich reklam, tylko niewielkie wstawki na karoserii. Firma będzie odczuwana jako nowoczesna i schludna, dlatego z pewnością zapadnie w pamięć wszystkim klientom.

Bardzo istotne są dodatki i detale. Identyfikacja wizualna powinna obejmować również wszelkie akcesoria biurowe, takie jak notesy i długopisy lub teczki i segregatory. A także akcesoria nastawione na marketing, np. breloczki czy smycze do telefonu.

Aplikacje mobilne z elementami AR do gier planszowych

Technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) to nowa technologia, która pozwala na wyświetlanie wirtualnych obiektów w świecie rzeczywistym. Jest ona coraz częściej wykorzystywana w grach planszowych, aby wzbogacić ich rozgrywkę i zapewnić graczom nowe doświadczenia.

więcej