Konkurencja na rynku - i to w różnych branżach - sprawia, że aby sprzedać swoje produkty (a więc zawalczyć o klienta), trzeba je promować na naprawdę różne sposoby. Jednym z nich jest stworzenie wysokiej jakości katalogu reklamowego.
Do czego mogą się przydać katalogi reklamowe?
Wiele firm powinno zastanowić się nad opcją, jaką jest projektowanie katalogów, które będą zawierały przedstawienie ich oferty (produktów albo usług). Takie katalogi stać się mogą skutecznym kanałem zwiększającym sprzedaż, bo będą wpływać na decyzje potencjalnych klientów. Jednak aby się tak stało, trzeba je oczywiście dobrze zaplanować: zarówno pod względem zdjęć, jak i zwartych opisów. Dużą zaletą katalogu reklamowego jest to, że są one nie nachalną, a nawet dość przyjemną (dla klienta) formą promocji. Dobrze zrobiony katalog (np. sklepu meblowego) stać się może bowiem prawdziwą kopalnią inspiracji. W takim miejscu każdy może znaleźć coś dopasowanego do swoich potrzeb - np. pod względem ceny czy rodzaju produktu/usługi.
Jak powinien się przedstawiać skuteczny katalog?
W katalogu przedstawia się zawsze przekrój oferty danej firmy. Musi on więc sugestywnie trafiać w oczekiwania klientów. Cechami takiego katalogu powinny być: efektowny wygląd (np. grubsza okładka i śliski papier), czytelność (dobrze dobrana czcionka i jej optymalna wielkość). Musi on mieć także wysoką jakość wykonania (porządne, nie rozpadające się spięcie).
Ważna jest także jego poręczność, a co za tym idzie - wygoda użytkowania. Dobrze wykonany katalog reklamowy powinien posiadać także wysokiej jakości zawartość merytoryczną. Opisy produktów i usług muszą zawierać jak najwięcej informacji (jednak zapisanych w dość zwięzły sposób) i muszą być poprawne językowo. W wielu miejscach dobrze widziane będą także treści oparte na hasłach.
Jedną z najbardziej istotnych spraw będzie wydruk profesjonalnie wykonanych zdjęć. Ich poziom graficzny musi stać na najwyższym poziomie, by zachęcać do kupowania towarów. Taki katalog może zaprojektować i wydać niemal każda firma, chcąca skutecznie promować konkretne produkty albo usługi w grupie klientów, którzy są podatni na reklamę bezpośrednią.