Dkaren

Strategia marketingu internetowego

Istota Internetu

Dkaren – Strategia marketingu internetowego // case study

Marketing internetowy to aktualnie najskuteczniejsza i najszybciej rozwijająca się forma marketingu.

Chcąc zwrócić uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć zainteresowanie marką, firma powinna skupić się na promowaniu swoich produktów w sieci.

Na potrzeby naszych klientów przygotowaliśmy strategię marketingu internetowego.

Wstępna analiza

Dkaren – Strategia marketingu internetowego // case study

Pierwszą ważną kwestią, którą wzięliśmy pod uwagę przy tworzeniu strategii marketingu internetowego była analiza rynku.
Firma Dkaren jest częścią rynku bieliźniarskiego w branży modowej. Musieliśmy uwzględnić w analizie producentów zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Następnie zajęliśmy się analizą klientów rynku modowego. Opisaliśmy zachowania, jakimi się cechują, jak często dokonują zakupów oraz ile na nie przeznaczają.

Pod lupę wzięliśmy również komunikację klienta i marki na rynku.

Analiza SWOT to kolejna kwestia, która była nam niezbędna do dobrania odpowiedniej strategii. Dokładnie przeanalizowaliśmy markę pod każdym kątem, biorąc pod uwagę jej plusy i minusy.

We wstępnej analizie nie mogło zabraknąć konkurencji, która- jakby nie patrzeć, stanowi poważne zagrożenie dla rozwoju marki. Zebraliśmy wszystkie potrzebne dane, które przydały nam się w późniejszym układaniu strategii.

Marka nie istnieje bez klientów. Dlatego też w następnym punkcie zajęliśmy się grupą docelową. Stworzyliśmy persony przykładowych konsumentów, którzy mogliby kupować w Dkaren – zilustrowaliśmy ich osobowość, emocje oraz potrzeby, aby móc lepiej zrozumieć, czego oczekują od marki.

Następnie postanowiliśmy ustalić kilka założeń, którymi powinna kierować się firma. Mowa tutaj o metodzie ustalania ceny, o podkreśleniu mocnych stron firmy czy o unowocześnieniu grafik opakowań.

Strategia marketingu internetowego

Dkaren – Strategia marketingu internetowego // case study

Po wstępnej analizie marki byliśmy w końcu gotowi na stworzenie strategii digital marketing. Rozpoczęliśmy od postawienia jednego, bardzo istotnego celu, którym było zbudowanie rozpoznawalności marki oraz od opracowania archetypu marki.

Postanowiliśmy na początku popracować nad marketingiem BTL, a dokładniej nad e-mailingiem. Opracowaliśmy proste przykłady możliwych newsletterów oraz sposób pozyskiwania osób do bazy subskrybentów.

Działania marketingowe wiążą się z kosztami. Przygotowaliśmy dwie propozycje wyznaczenia środków na realizację działań marketingowych oraz propozycje odnośnie zagadnień contentu przygotowanego na potrzeby wysyłek.

Zajęliśmy się planowaniem realizacji mailingu na bazy zewnętrzne, aby dotrzeć do jak największej liczby osób określonej w grupie docelowej. W ten sposób buduje się świadomość marki, zwiększa ruch na stronie www oraz generuje zainteresowanie zakupem. Ustaliliśmy segmentację odbiorców oraz propozycje timingu działań na bazy zewnętrzne. Przygotowaliśmy propozycje tematów na bloga, do newslettera i Social Media oraz dopasowaliśmy je do wyżej wspomnianego timingu.

Dobra strategia internetowa nie może obejść się bez kwestii social mediów. Przygotowaliśmy dla naszych klientów porównanie poszczególnych kanałów, aby znaleźć taki, który idealnie spisze się dla marki. Biorąc pod uwagę grupę docelową, rodzaj udostępnianych mediów i wielkość platformy, postawiliśmy w końcu na Facebook i Instagram.

Gdy wybraliśmy już odpowiednie platformy, musieliśmy poważniej zastanowić się nad contentem – jego rodzajem, dystrybucją, ale przede wszystkim – jego celem.

Kiedy to wszystko zostało określone, pochyliliśmy się nad tematyką postów, które będą udostępniane w social mediach przez najbliższy rok oraz czego chcemy w ciągu niego osiągnąć.

Na koniec została nam do omówienia kwestia reklamy marki za pośrednictwem osób rozpoznawalnych w sieci. Są oni bardzo dobrym sposobem na rozpowszechnianie informacji o marce, aby zwiększyć jej świadomość. Tak więc przedstawiliśmy firmie dwie możliwości takiego działania – współpraca z jednym, większym influencerem lub z kilkoma mniejszymi.

W ten sposób sporządziliśmy strategię marketingu internetowego dla firmy Dkaren.

Poprzedni projekt
Wizualizacje CBM