Głównym punktem zaczepienia jest logotyp. Logo dla firmy bywa najistotniejszym elementem wizerunkowym, gdyż to ono zostanie ocenione i zapamiętane przez klienta jako pierwsze, sama nazwa schodzi wówczas na drugi plan. Na czym polega zmiana logo i czy faktycznie jest działanie opłacalne? Warto to sprawdzić.

Czym jest logotyp i do czego służy?

Warto zacząć od suchych faktów. Logotyp w zamierzeniu miał być graficzną interpretacją nazwy danego przedsiębiorstwa, teraz jednak stanowi odrębny produkt. Jeszcze kilka lat temu logotypem była nazwa firmy napisana w bardziej wymyślny sposób, np. kursywą czy zupełnie odrębną i rzucającą się w oczy czcionką. Po kilku latach w celu wyróżnienia własnej firmy, ich właściciele zaczęli urozmaicać logotypy grafiką. Teraz jednak jest inaczej. Królują rysunki, ciekawe kształty, okręgi czy kwadraty, a także zaawansowane ryciny czy profesjonalne obrazy. A wszystko po to, by logo danej firmy mogło zapaść w pamięć klienta lub kontrahenta.

Budowa logo - jaki powinien być logotyp?

Tak naprawdę budowa logo jest niezwykle skomplikowana i nie sprowadza się do stworzenia ciekawego rysunku czy zastosowania nietypowej czcionki. Logo ma służyć jako element rozpoznawczy oraz dokładnie opisujący wartości oraz cele naszej firmy. Jak to zrobić? Wybierając odpowiedni stopień skomplikowania rysunku, zastosować symetrię lub asymetrię, wykorzystać wiele barw o mocnym nasyceniu czy też skłonić się ku minimalizmowi i stworzyć logotyp wykonany jedną linią.

Bardzo często okazuje się, że logo stosowane jeszcze kilka lat temu stało się przestarzałe, profil naszej działalności nieco się zmienił, logo opatrzyło się klientom lub też zdecydowaliśmy się na fuzję z innym przedsiębiorstwem. Wówczas warto przemyśleć redesign logo, który będzie w stanie naprawić wszystkie błędy, które zauważyliśmy w trakcie prowadzenia działalności i podczas wykorzystywania starego logotypu.

Zmiana logo - od czego zacząć ten trudny proces?

Mogłoby się wydawać, że zmiana logo jest prosta, w końcu wymaga się naniesienia kilku poprawek lub narysowania go od nowa, co nie powinno zająć więcej niż kilka godzin pracy grafika. To duży błąd. Nowe logo musi zawrzeć wszelkie informacje na temat naszej działalności i wprowadzić do niej nową świeżość. Dlatego wyróżnia się kilka form na redesign logo dla firmy.

  • Można postawić na poprawki i korekty, np. zmianę rysów twarzy naszkicowanej postaci animowanej, wybrać nieco mniej nasycony kolor elementów kontrastowych czy też powiększyć o kilka punktów procentowych front sloganu reklamowego lub nazwę naszej firmy. To działanie jest bezpieczne i raczej z pewnością pozostanie niezauważone przez większość wielbicieli firmy. Warto je stosować cyklicznie.
  • Drugą formą jest częściowa ewolucja logotypu. Zmiana logo może wówczas obejmować podmianę kolorów całego projektu, przeniesienie niektórych elementów na inny rejon starego logo, jak i dodanie nowych informacji czy rozszerzenie poprzednich. To sposób na naniesienie dość widocznych poprawek, które jednak nie zmieniają ogólnego wydźwięku logo, a w dalszym ciągu nawiązują do jego poprzednika.

Trzecią i zarazem najpoważniejszą zmianą logotypu jest jego całkowita rewolucja, czyli zaprojektowanie go dosłownie od nowa. Zupełna zmiana logotypu sprawdzi się po zmianie profilu działalności lub po jej rozszerzeniu, czy też odwrotnie - po zlikwidowaniu danej gałęzi przedsiębiorstwa. Klienci i kontrahenci z pewnością zauważą taki redesign logo, dlatego warto go uzgodnić z największymi akcjonariuszami i strategicznymi partnerami biznesowymi. Jest to jednak sposób na zyskanie nowej sławy i zarazem napływ nowych klientów.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej