Wizerunek przedsiębiorstwa buduje się na różne sposoby. Jednym z najważniejszych elementów jest identyfikacja wizualna. Dzięki niej marka staje się bardziej rozpoznawalna w oczach klientów, co przekłada się na wyższe zainteresowanie, a tym samym zyski z działalności. Elementy wizualne oddziałują na podświadomość konsumentów. Mają one wzbudzać skojarzenia, a także pozytywne odczucia. Powinny być również znakiem rozpoznawczym. Nikt nie powinien mieć wątpliwości, że to właśnie o naszą firmę chodzi.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna polega na dotarciu do klienta poprzez elementy graficzne. Muszą one dawać jasny przekaz i pozostać w pamięci odbiorcy. Identyfikacja wizualna jest również obowiązkowym elementem wizerunku marki. W dużej mierze to właśnie ona decyduje o rozpoznawalności firmy. Za jej pomocą można budować relację z otoczeniem. Istotnym jest to, aby identyfikacja wizualna była spójna z innymi elementami promocyjnymi marki. Niezwykle istotne jest to, aby grafika nie wzbudzała żadnych negatywnych skojarzeń, które mogłyby wyłącznie zaszkodzić naszemu przedsiębiorstwu.

Elementy identyfikacji wizualnej

Podstawą identyfikacji wizualnej jest oczywiście logo. To zdecydowanie najważniejszy element każdej marki, którym sygnalizowane są oferowane produkty. Logo może być grafiką lub tylko nazwą przedsiębiorstwa. Jeśli zdecydujemy się na napis, to istotne jest to, aby był on charakterystyczny. Możemy zastosować np. unikatową czcionkę, czy też wykończenie. Dobrze jest, jeśli jest ono zgodne z typografią firmową. W ten sposób zbudujemy spójny wizerunek. Nie bez znaczenia jest również kolorystyka. Niebanalne połączenia barw również jest elementem identyfikacji wizualnej.

W skład identyfikacji wizualnej wchodzą również druki firmowe. Mowa tutaj o m.in. kopertach, identyfikatorach pracowniczych, wizytówkach, teczkach, wzorach dokumentów, pieczątkach firmowych, materiałach reklamowych. Najlepiej stosować tutaj jednej układ graficzny, który składa się z loga, nazwy i danych przedsiębiorstwa, sloganu, a także innych elementów.

Materiały promocyjne dla firmy - w co warto zainwestować?

Zapewne każdy przedsiębiorca, nieważne czy doświadczony – z długim, wieloletnim stażem, czy też “świeży”, stawiający dopiero swoje pierwsze kroki na danym rynku, zdaje sobie sprawę z tego jak istotnym elementem walki o klienta jest szeroko pojęty marketing. Jeżeli nas nie widzą, nic o nas nie wiedzą – nie będą u nas kupować/korzystać z naszych usług. Zasada ta jest niesamowicie prosta, ale i prawdziwa. Dlatego też, wraz z upływem lat pojęcie “marketing” staje się coraz bogatsze, stale uzupełniane o nowe możliwości reklamy – niektóre bardziej, a niektóre mniej jednak skuteczne.

więcej

Czym jest i ile kosztuje reklama zewnętrzna?

Z reklamą zewnętrzną mamy styczność każdego dnia. Widzimy ją jadąc autobusem, idąc na spacer z psem, czy czekając na przystanku na tramwaj. Reklama zewnętrzna, bo właśnie o niej mowa, jest z nami właściwie od zawsze, a co więcej, nic nie wskazuje na to aby miała w najbliższym czasie zniknąć. Dlaczego tego typu forma promocji od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, a także jakie są najskuteczniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej?

więcej