Większość osób stawia na prostotę, inni na łatwość zapamiętania, a jeszcze inni - na oryginalność. Każdy z tych sposobów nazywania własnej domeny ma zalety, jak i wady, dlatego warto przemyśleć wszelkie za i przeciw, po czym wybrać nazwę, która sprawdzi się najlepiej. Jak to zrobić?

Dlaczego domena aż tak bardzo liczy się w internetowym świecie?

Domena strony internetowej to adres domowy naszej witryny i jest niezwykle istotny we współczesnym świecie. Indeksują go wyszukiwarki i zapamiętują klienci podczas kontaktu bezpośredniego oraz, co równie istotne, może być sama w sobie elementem reklamowym. Warto mieć na uwadze, że wiele domen jest już zajętych przez inne osoby, dlatego nie będziemy w stanie jej zarezerwować, poza wykupieniem do niej praw od prawowitego właściciela. Na szczęście nie będzie to problem dla większości osób, gdyż adres można stworzyć samemu.

Na co zwracać uwagę podczas wyboru domeny www?

Nazwa domeny nie powinna być obraźliwa i wulgarna, a przy tym przyjazna dla klientów. Co to oznacza? Że powinna spełniać praktycznie wszystkie z poniższych parametrów. Tylko wtedy klienci będą w stanie ją zapamiętać, zwiększając jednocześnie widoczność naszej witryny w wyszukiwarkach internetowych.

  • Domena www nie powinna być zbyt długa. Długie zdania lub motta stosowane jako domena potrafią wyglądać atrakcyjnie i ciekawie, lecz są skrajnie niefunkcjonalne. Klienci rzadko je zapamiętują i nie są w stanie odczytać ich w całości np. na billboardzie podczas jazdy samochodem, dlatego strony pod długim adresem często okazują się rzadko odwiedzane i niezbyt popularne.
  • Warto stosować jednoznaczne litery i liczby. Co to oznacza? Dla przykładu litera “O” oraz cyfra “0” mogą wyglądać wprost identycznie na wizytówce czy reklamie telewizyjnej pisanej wielką literą. Może to powodować dość duże problemy z dotarciem do witryny przez zainteresowane osoby.
  • Należy także przemyśleć kwestię wymowy i stosować łatwe słowa, z którymi poradzi sobie każdy klient lub kontrahent, a nie tylko lingwista, który zna wszelkie języki i jest w stanie rozszyfrować najtrudniejsze wyrażenia. Słowa włoskiego czy angielskiego pochodzenia wydają się bardziej profesjonalne, lecz zarazem trudniejsze w zapisaniu, tym samym mogą wywołać więcej szkody niż pożytku.
  • Warto stosować oryginalne nazwy domeny, które nie zostały jeszcze użyte. Jeśli nazwa naszej firmy jest podobna do innej, warto będzie ją zmienić i to samo zrobić z domeną. Marka o nazwie takiej samej jak nasza z pewnością ma już wysoką pozycję w wyszukiwarkach, dlatego nasza firma może utonąć w gąszczu informacji na temat innego przedsiębiorstwa. Polskie prawo dopuszcza nazwy identyczne lub bardzo podobne do innych, ale tylko wtedy, kiedy tyczą się zupełnie innej gałęzi gospodarki.
  • Warto zastosować dobre rozszerzenie, które pojawia się po ostatniej kropce w adresie naszej witryny internetowej. Najlepiej wybrać rozszerzenie .pl jeśli planujemy sprzedaż lub kierujemy ofertę wyłącznie do mieszkańców Polski. Jeśli jednak mierzymy nieco dalej i myślimy o otwarciu się na cały świat, warto przemyśleć końcówkę .com lub .eu. Pamiętajmy, że klienci lubią rozszerzenia własnego kraju, dlatego może się okazać, że lepszym wyborem będzie rejestracja kilku rozszerzeń np. *.de, *.gb oraz *.ru niż jednej ogólnej. Takie rozwiązanie pozwoli zwiększyć zaufanie, którym obdarzą nas klienci.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej