Czym jest typografia?

Typografia nie jest pojęciem jednoznacznym. Ma kilka odsłon, ale wszystkie łączy jedno - odniesienie do pisma. Przede wszystkim drukowanego, ale w marketingu typografia ma także inne zastosowanie. Warto wiedzieć, jakie, bo może to mieć wpływ na to, jak postrzegana będzie nasza marka. Dla potencjalnego Klienta liczy się przecież nie tylko przekaz reklamy, ale i estetyka. Źle wyglądającego, ciężkiego w odbiorze plakatu nikt nie chce zapamiętać. Lepiej przedstawić treść w sposób czytelny i przyjemny.

czcionka drukarska

Typografia a kampania marketingowa

Typografia to ważna kwestia w czasie tworzenia kampanii marketingowej, a także już na etapie budowania wizerunku marki. Z jej reguł korzystamy podczas tworzenia logotypu, a potem także do rozmieszczania tekstu na stronie internetowej firmy, plakatach, banerach, ulotkach i w postach w social mediach. Typografia jest wszędzie tam, gdzie wstawiamy tekst. Z racji, że jest on obecny niemal w każdym elemencie dotyczącym działań nad promowaniem marki, to warto znać zasady typografii, dzięki którym w szybki sposób wkomponujemy tekst tam, gdzie jest nam potrzebny, w sposób przejrzysty i przyjemny w odbiorze. O typografię tekstu dobrze dbać zawsze, żeby nasze obrazy i treści były przystępne dla każdego odbiorcy. Wybranie męczącej oczy czcionki lub chaotyczne rozmieszczenie tekstu mogą sprawić, że odbiorca szybko porzuci czytanie, bo będzie nim zmęczony.

 

typografia

Wpływ typografii na marketing

Dobre hasło jest ważne. Może przekonać konsumenta do danej marki. Liczy się jednak nie tylko jego brzmienie. Hasło, które brzydko wygląda na grafice, choćby było najlepsze, może nie zostać nawet przeczytane. Ładnie złożony plakat czy zdjęcie w Internecie sprawią, że odbiorca zatrzyma się, żeby spojrzeć na treść. To istotne szczególnie w reklamach ulicznych i na social mediach. Tam często tylko rzucamy okiem na obraz, który musi zwrócić naszą uwagę, żebyśmy go bliżej obejrzeli. Tak samo jest ze stroną internetową. Gdy jest na niej chaos, szybko ją opuszczamy. Właśnie dlatego typografia korzystnie wpływa na zyski - dzięki niej konsument w ogóle zauważy Twoją firmę i zechce sprawdzić, czy jest warta dalszej uwagi.