Wszelkie zasady związane z liternictwem, a zatem rodzaj pisma, kształt i wielkość liter, kerning, interlinia, rozmieszczenie wierszy w kolumnie to typografia, a w zasadzie cechy typograficzne. Projektowanie graficzne powinno nadawać odpowiednią formę tekstowi. Oczywiście nadal bardzo ważna jest treść, ale składową przekazu dla odbiorcy w nie mniejszym stopniu jest wygląd tekstu. Typografia w projektowaniu graficznym odgrywa kluczową rolę. Dlaczego warto o nią zadbać? Jaka jest jej rola?

Identyfikacja poprzez typografię

W ostatnim czasie nie trudno zauważyć, że zasady typografii nie są już tak zaniedbywane, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Nadal jednak można trafić na logo, strony internetowe, które trudno odczytać, co zdecydowanie zniechęca do kontaktu z firmą, zapoznania się treścią strony. Identyfikacja wizualna, grafika reklamowa, projektowanie stron internetowych nie mogą się obyć bez przemyślanej typografii. W pierwszej kolejności odbiorca skupia się na ogólnym wydźwięku projektu graficznego, a dopiero w drugiej kolejności analizuje wartość merytoryczną. Od przejrzystości tekstu zależy, czy odbiorca zechce w ogóle zagłębić się w treść. Logo, jako podstawowy element identyfikacji wizualnej realizuje funkcję identyfikacji pod warunkiem doboru oryginalnego fontu, spójnego stylu typograficznego dla określonego celu komunikacyjnego. Odmienna typografia powinna cechować projekt logo w przypadku identyfikacji firmy budowlanej, inna zaś dla firmy jubilerskiej. Ważne są zasady i wartości, ale także ogólnie rozpowszechnione skojarzenia. Typografia sugeruje charakter marki. Dobrze dobrana typografia nie budzi zastanowienia, jest postrzegana obojętnie i po prostu nie przeszkadza w odbiorze projektu graficznego. Patrząc na typografię, nie wiedząc, czym ona w rzeczywistości jest, podświadomie wyrabiamy sobie określone zdanie na temat tego, czego dotyczy, zwłaszcza na temat danej marki. Nigdy nie należy umniejszać roli typografii w projektowaniu graficznym. Profesjonalny projekt logo Poznań i inne miasta oferują na bardzo wysokim poziomie. Jeśli sami nie wiemy, jak się do tego zabrać, warto skorzystać z pomocy fachowców.

Materiały promocyjne dla firmy - w co warto zainwestować?

Zapewne każdy przedsiębiorca, nieważne czy doświadczony – z długim, wieloletnim stażem, czy też “świeży”, stawiający dopiero swoje pierwsze kroki na danym rynku, zdaje sobie sprawę z tego jak istotnym elementem walki o klienta jest szeroko pojęty marketing. Jeżeli nas nie widzą, nic o nas nie wiedzą – nie będą u nas kupować/korzystać z naszych usług. Zasada ta jest niesamowicie prosta, ale i prawdziwa. Dlatego też, wraz z upływem lat pojęcie “marketing” staje się coraz bogatsze, stale uzupełniane o nowe możliwości reklamy – niektóre bardziej, a niektóre mniej jednak skuteczne.

więcej

Czym jest i ile kosztuje reklama zewnętrzna?

Z reklamą zewnętrzną mamy styczność każdego dnia. Widzimy ją jadąc autobusem, idąc na spacer z psem, czy czekając na przystanku na tramwaj. Reklama zewnętrzna, bo właśnie o niej mowa, jest z nami właściwie od zawsze, a co więcej, nic nie wskazuje na to aby miała w najbliższym czasie zniknąć. Dlaczego tego typu forma promocji od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, a także jakie są najskuteczniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej?

więcej