Aby kampania reklamowa była skuteczna, należy ją odpowiednio zaplanować, uwzględniając cele czy grupę docelową. Wykorzystać można w niej różnego rodzaju przekazy reklamowe. W dzisiejszym wpisie pokrótce opisujemy najważniejsze z nich.

Billboardy

Jednym z najpopularniejszych rodzajów reklamy są billboardy. Mianem tym określa się dużą, nierzadko oświetloną tablicę reklamową, umieszczaną na budynkach czy specjalnie przystosowanych do tego celu słupach. Billboardy stanowią nieodłączny element wielkomiejskiego krajobrazu. Poruszając się samochodem, tramwajem, rowerem czy pieszo, każdego dnia mijamy przynajmniej kilka tego typu reklam. Billboardy występują w rozmaitych wersjach. Do wyboru mamy między innymi billboardy wolnostojące, które umieszcza się głównie przy drogach poza centrami miast. Możemy spotkać się również z billboardami mobilnymi, które montuje się na przyczepie przymocowanej do samochodu, poruszającego się po danym obszarze. Bardzo często wzbogacone są one o reklamę audio. Ostatnim już typem billboardów są billboardy ścienne. Do ich produkcji wykorzystuje się blaszane panele, które następnie przymocowuje się do elewacji budynku. Billboard to rodzaj reklam, które wykorzystywać powinny przede wszystkim te firmy, którym zależy na dotarciu do szerokiego grona odbiorców oraz te, które chcą wypromować nowy produkt ze swojej oferty. Do głównych jego zalet zaliczyć można fakt, że jest on widoczny nawet z daleka i pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców - powtórzenie - poprawić! oraz na zwiększenie rozpoznawalności marki.

Ulotki

Równie popularnym rodzajem reklamy jest ulotka, czyli druk o niewielkiej objętości, służący celom informacyjnym. Do wyboru mamy między innymi jej wersję nieskładaną, która przyjmuje postać pojedynczej kartki papieru zadrukowanej jedno- lub dwustronnie. Kolejna propozycja to ulotka składana na pół. Zazwyczaj obie jej części są tej samej wielkości, lecz spotkać można się także z niesymetrycznie składanymi ulotkami, których przednia część jest krótsza od tylnej. Chcąc zareklamować swój produkt, zdecydować można się także na zamówienie reklamy składanej na 3. Składa się ją w taki sposób, by jej boczne części zbiegały się w środku. Patrząc na taką ulotkę z boku, jej krawędzie układają się w kształt litery „C”. Ostatnim rodzajem ulotki jest składana na 3, w tak zwaną „zetkę”. Składa się ją w harmonijkę, a patrząc na nią z boku, jej krawędzie tworzą kształt litery „Z”. Promocja z wykorzystaniem ulotek to dobre rozwiązanie dla firm działających lokalnie, w szczególności tych, które chcą zaoferować dodatkową wartość dla potencjalnego klienta, na przykład zniżkę na usługi. Do ich zalet zalicza się między innymi niską cenę oraz możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców.

Banery

Tego rodzaju reklama występować może w 2 wersjach. Do wyboru mamy jej wersję tradycyjną, wydrukowaną na płachcie materiału oraz internetową, która stanowi graficzną formę przekazu treści reklamowych będącą odnośnikiem do strony promowanego produktu czy usługi. Jeżeli chodzi o drugi typ banerów, zawierać może on elementy zarówno statyczne, jak i animowane czy interaktywnie. Baner ma formę prostokąta i w znaczącej części przypadków pojawia się w górnej części strony internetowej. Często wykorzystuje się go także w newsletterach. Jedną z głównych zalet baneru internetowego jest fakt, że niezwykle skutecznie przyciąga on uwagę potencjalnych odbiorców. Aby był skuteczny, zadbać należy o odpowiednie dopasowanie jego kolorystyki oraz znajdującej się na nim treści. Baner umożliwia również ścisły wybór grupy docelowej, co przekłada się na wzrost jego skuteczności. Co więcej, jest on łatwy w wykonaniu.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej