Rebranding jest procesem nadawania produktowi lub organizacji nowego wizerunku. Rebranding ma miejsce, gdy Twoja firma ponownie przemyśla strategię marketingową z zamiarem stworzenia nowej, zróżnicowanej tożsamości w umysłach klientów i innych interesariuszy. Należą do nich m.in. logo, kolorystyka strony internetowej, wizytówki, motto lub używane slogany. Najpierw odpowiedz sobie na te trzy poniższe pytania, a następnie poznaj 3 reguły skutecznego rebrandingu.
Na początku zadaj sobie te trzy pytania:
1. Czy rebranding jest potrzebny?
Jako właściciel firmy możesz mieć własne powody, dla których chcesz zmienić markę. Jednak bardzo ważne jest, aby przed rozpoczęciem czegokolwiek nakreślić swoje cele. W przeciwnym razie pomysł na rebranding tylko utrudni Twój biznes. Znając swoje cele z dużym wyprzedzeniem lepiej się przygotujesz i sprawisz, że Twoje działanie nie zaszkodzi Twojej firmie, a nada jej nowej jakości.
2. Ile rebrandingu jest potrzebne w Twojej firmie?
W zależności od wyznaczonych celów możesz poszukać częściowego rebrandingu lub przejść na całkowity rebrandingu swojej firmy. Pierwsza opcja wymaga tylko drobnych zmian w logo lub pewnych konkretnych zmian w kilku produktach w celu ich ulepszenia.
3. Jaki budżet przewidujesz?
Zawsze dobrze jest oszacować całkowite koszty rebrandingu przed jego realizacją, aby nie przekroczyć budżetu, który chcemy na niego przeznaczyć. Należy wziąć pod uwagę, że koszty tworzenia różnych elementów graficznych mogły się z biegiem lat zmienić.
Strategie skutecznego rebrandingu
Zmiana logo
Jedną z głównych strategii rebrandingu jest zmiana logo. Użycie nowego logo będzie sygnalizować , że tożsamość Twojej marki jest inna niż dotychczas. Możesz nadać mu bardziej elegancki wygląd, zmienić font, zmienić kolory itp. Głównym powodem zmiany logo jest dopasowanie go do nowej tożsamości, którą chcesz podkreślić rebrandingiem
Tworzenie nowego ogłoszenia
Gdy już wiesz, jak będzie brzmiało Twoje logo i przekaz, nadszedł czas, aby stworzyć nowe reklamy i treści z myślą o tym przekazie. Reklamy te powinny jasno informować o zmianach w Twojej marce i ich znaczeniu dla klientów. Pomoże Ci to przyciągnąć nową grupę demograficzną i dotrzeć do większej liczby odbiorców.
Zmiana “głosu” marki
Wreszcie, gdy nadejdzie czas na rebranding, zastanów się nad zmianą głosu marki. Głos Twojej marki to styl, w jakim piszesz wszystkie treści marketingowe. Twój głos może być formalny, przyjacielski, dowcipny, używać wielkomiejskiego slangu itp. Jeśli dokonujesz Rebrandingu, warto zmienić głos swojej marki i ogłosić Rebranding nowym tonem.