Teraz z kolei świat poszedł jeszcze dalej i warto wyróżnić się, stosując filmy reklamowe. Krótkometrażowe filmy bywają rewelacyjnym sposobem reklamy. Są pełne życia i przyciągają klientów na dłużej, a przy tym pokazują pracę danego przedmiotu na żywo, czy prawdziwe efekty naszych usług. Tak czy inaczej, profesjonalne filmy reklamowe mogą dać doskonałe wyniki, lecz pod jednym warunkiem: powinny być interesujące i pomysłowe.

Dlaczego filmy reklamowe stały się tak popularne?

Każda firma dąży do zwiększenia swojej rozpoznawalności, a jest to coraz trudniejsze, dlatego większość z nich w pewnym momencie będzie musiało podjąć inwestycję w nagranie filmu reklamowego. Warto wówczas skorzystać z oferty profesjonalisty lub podjąć się wykonania samemu, lecz tylko wtedy, kiedy faktycznie czujemy się na siłach. Zawodowcy doskonale znają wszelkie techniki i sposoby ulepszenia ruchu czy przekazania dynamiki niż hobbyści. Należy jednak mieć świadomość, że to dość kosztowna forma reklamy. Zatrudnienie ekipy lub jednej osoby oraz modela i statystów często jest drogie, dlatego warto się zastanowić nad opłacalnością tego typu reklamy w naszym przypadku.

Główną uwagę należy skierować na jakość filmu

Film zawsze musi mieć jak najwyższą jakość, gdyż klienci ocenią nasz produkt lub usługę właśnie przez jej pryzmat. Idealna głębia ostrości, właściwa dynamika barw, atrakcyjny post-processing, a także obróbka materiału wideo i docinanie to tylko część z zadań, które musi wykonać każdy profesjonalista. Co więcej, każdy z nich jest w stanie zaproponować konkretne rozwiązanie idealnie dopasowane do naszych wymagań oraz oczekiwań.

Filmy reklamowe muszą pasować do działalności

Bardzo istotne jest, aby film, w szczególności w aspekcie technicznym, był dokładnie powiązany z naszą branżą. Co to oznacza? Że film reklamowy powinien być skierowany nie do wszystkich ludzi na całym świecie, a do konkretnego targetu, który stanowi jednocześnie nasz cel biznesowy. Jeśli prowadzimy dużą kancelarię prawniczą, warto będzie stworzyć nowoczesny, jasny i bardzo luksusowy film z jazzowym podkładem i perfekcyjnie dobranym otoczeniem. Gdy zaś naszą działalnością jest tuning samochodów czy motocykli, lepiej będzie zdecydować się na dynamiczne sceny, głośne dźwięki czy szybkie zmiany kadrów.

Ciekawe pomysły na filmy

Liczy się kreatywność oraz zaangażowanie. Warto popuścić wodze fantazji i zdecydować się na takie pomysły na film, które będą w stanie wyróżnić naszą markę na tle innych. Może to być sytuacja wyjęta żywcem z naszego życia codziennego, np. spotkanie z naszą sąsiadką, która opowiedziała o niezwykle ciekawej sytuacji lub radosna zabawa psów w ogrodzie. Często filmy reklamowe wykorzystują także jako element przyciągający uwagę uczucia psychiczne, tym samym działają na klienta podświadomie. Może to być smutek wyrażony muzyką oraz sentymentalnym, spowolnionym ruchem kamery czy właśnie pełna zabawa i radość, którą można ukazać bardzo dynamicznymi zmianami scen i głośną, skoczną muzyką. Warto spojrzeć także na obecne trendy i wykorzystać do swoich celów ostatnią lub przyszłą medialną sprawę. Może to być np. bardzo istotny mecz, który będzie doskonałym nośnikiem do reklamy każdego typu. Tworzenie filmów reklamowych to także sposób na pokazanie swoich idei, dlatego być może ciekawym rozwiązaniem będzie wykorzystanie w nich przyjaźni, miłości czy odwrotnie - agresji i przemocy.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej