Co więcej, w większości przypadków to strona internetowa firmy jest istotniejsza na polu biznesowym niż lokal stacjonarny. Nowoczesna obsługa klienta również odbywa się mailowo lub telefonicznie, a kontrahenci raczej nie chcą odwiedzać punktów handlowych czy usługowych osobiście. Dzisiaj podpowiemy co zrobić, aby nasza strona www była skuteczna i wydajna.

Od czego rozpocząć projektowanie strony?

Zawsze i niezależnie od okoliczności czy naszych własnych przekonań, powinniśmy dopasować stronę do profilu działalności, aby nie wprowadzać klienta w błąd jej designem czy rozwiązaniami technicznymi. Dla przykładu niemodna już stylistyka oraz archaiczne rozwiązania nie zaproszą do zakupu nowoczesnych klientów i odwrotnie, nowoczesna strona internetowa www nie będzie odpowiednia dla klientów starszej daty, np. poszukujących antyków. Dlatego najważniejsze jest dopasowanie designu do firmy - nigdy odwrotnie.

Drugą kwestią jest podjęcie decyzji o UI, czyli User Interface. Klienci zawsze preferują treść nad formą, dlatego z pewnością wolą łatwą i zarazem przyjemną obsługę niż niepraktyczne, lecz atrakcyjne wizualnie rozwiązania. Tego typu dodatki warto stosować z umiarem i ograniczyć je do kilku miejsc na stronie. Skuteczna strona internetowa powinna ułatwiać pozyskiwanie informacji, a nie docenianie kunsztu jej wykonania czy zastosowanych efektów wizualnych. Strona powinny być schludna, lecz nie przesadnie zaawansowana technicznie.

Skuteczna strona internetowa a treść

Strona internetowa firmy powinna być także bogata w treść, dlatego warto uruchomić ją po właściwym nasyceniu faktami na temat naszej marki. Tylko wtedy klient lub kontrahent zainteresuje się naszą ofertą, gdyż będzie sobie w stanie przybliżyć motto naszej firmy, jej dotychczasowe osiągnięcia oraz plany na przyszłość. Pusta strona z podstawowymi informacjami kontaktowymi nie jest dobrą wizytówką. Świadczy raczej o naszym lekceważącym stosunku na tę sferę biznesu.

Warto także zadbać o optymalizację SEO, czyli właściwe nasycenie strony internetowej najczęściej wyszukiwanymi frazami kluczowymi w wyszukiwarce Google. Najlepiej stosować frazy mające bezpośrednie odniesienie na naszą stronę, aby klienci nie uciekali z niej już po kilku sekundach. Robot Google aktualizuje naszą stronę cyklicznie i automatycznie. Od nas wymaga jedynie stosowania właściwych nagłówków czy fraz kluczowych jako atrybut pod zdjęciami. Warto powierzyć to zadanie specjaliście.

Jakie funkcjonalności i zakładki umieścić na stronie WWW?

Skuteczna strona internetowa powinna być praktyczna i prosta w obsłudze, lecz nie archaiczna i pozbawiona jakiejkolwiek funkcjonalności. Warto zastosować na swojej stronie kilka podstawowych rozwiązań, które uatrakcyjnią naszą witrynę, lecz nie wprowadzą na niej przesadnego zamętu.

  • Formularz kontaktowy. To rewelacyjne rozwiązanie, gdyż nie przeszkadza w żaden możliwy sposób, a może przyczynić się do większego zaangażowania na naszej firmowej stronie internetowej. Jest prosty w obsłudze i wymaga wpisania jedynie kilku podstawowych informacji podczas wysyłania wiadomości. Dlatego większość osób z niego skorzysta, chcąc się z nami skontaktować.
  • Mapa dojazdowa. To bardzo istotna funkcjonalność dla firm, które mają także swój punkt stacjonarny, który chcemy pokazać klientom. Mapka może mieć formę interaktywną i zachęcać do jej kliknięcia, a przy tym nie jest natarczywa i może urozmaicać naszą stronę www.
  • Czat firmowy. Wielu klientów, zamiast zadać pytanie przez e-mail, woli zadać je na żywo za pomocą czatu i uzyskać wyczerpującą odpowiedź. Czat powinien być niewielki i umieszczony z boku ekranu, aby nie przeszkadzać innym użytkownikom naszej strony.