Co więcej, w większości przypadków to strona internetowa firmy jest istotniejsza na polu biznesowym niż lokal stacjonarny. Nowoczesna obsługa klienta również odbywa się mailowo lub telefonicznie, a kontrahenci raczej nie chcą odwiedzać punktów handlowych czy usługowych osobiście. Dzisiaj podpowiemy co zrobić, aby nasza strona www była skuteczna i wydajna.

Od czego rozpocząć projektowanie strony?

Zawsze i niezależnie od okoliczności czy naszych własnych przekonań, powinniśmy dopasować stronę do profilu działalności, aby nie wprowadzać klienta w błąd jej designem czy rozwiązaniami technicznymi. Dla przykładu niemodna już stylistyka oraz archaiczne rozwiązania nie zaproszą do zakupu nowoczesnych klientów i odwrotnie, nowoczesna strona internetowa www nie będzie odpowiednia dla klientów starszej daty, np. poszukujących antyków. Dlatego najważniejsze jest dopasowanie designu do firmy - nigdy odwrotnie.

Drugą kwestią jest podjęcie decyzji o UI, czyli User Interface. Klienci zawsze preferują treść nad formą, dlatego z pewnością wolą łatwą i zarazem przyjemną obsługę niż niepraktyczne, lecz atrakcyjne wizualnie rozwiązania. Tego typu dodatki warto stosować z umiarem i ograniczyć je do kilku miejsc na stronie. Skuteczna strona internetowa powinna ułatwiać pozyskiwanie informacji, a nie docenianie kunsztu jej wykonania czy zastosowanych efektów wizualnych. Strona powinny być schludna, lecz nie przesadnie zaawansowana technicznie.

Skuteczna strona internetowa a treść

Strona internetowa firmy powinna być także bogata w treść, dlatego warto uruchomić ją po właściwym nasyceniu faktami na temat naszej marki. Tylko wtedy klient lub kontrahent zainteresuje się naszą ofertą, gdyż będzie sobie w stanie przybliżyć motto naszej firmy, jej dotychczasowe osiągnięcia oraz plany na przyszłość. Pusta strona z podstawowymi informacjami kontaktowymi nie jest dobrą wizytówką. Świadczy raczej o naszym lekceważącym stosunku na tę sferę biznesu.

Warto także zadbać o optymalizację SEO, czyli właściwe nasycenie strony internetowej najczęściej wyszukiwanymi frazami kluczowymi w wyszukiwarce Google. Najlepiej stosować frazy mające bezpośrednie odniesienie na naszą stronę, aby klienci nie uciekali z niej już po kilku sekundach, co skutecznie naszą pozycję. Robot Google aktualizuje naszą stronę cyklicznie i automatycznie, od nas wymaga jedynie stosowania właściwych nagłówków czy fraz kluczowych jako atrybut pod zdjęciami. Warto powierzyć to zadanie specjaliście.

Jakie funkcjonalności i zakładki umieścić na stronie WWW?

Skuteczna strona internetowa powinna być praktyczna i prosta w obsłudze, lecz nie archaiczna i pozbawiona jakiejkolwiek funkcjonalności. Warto zastosować na swojej stronie kilka podstawowych rozwiązań, które uatrakcyjnią naszą witrynę, lecz nie wprowadzą na niej przesadnego zamętu.

  • Formularz kontaktowy. To rewelacyjne rozwiązanie, gdyż nie przeszkadza w żaden możliwy sposób, a może przyczynić się do większego zaangażowania na naszej firmowej stronie internetowej. Jest prosty w obsłudze i wymaga wpisania jedynie kilku podstawowych informacji podczas wysyłania wiadomości, dlatego większość osób z niego skorzysta, chcąc się z nami skontaktować.
  • Mapa dojazdowa. To bardzo istotna funkcjonalność dla firm, które mają także swój punkt stacjonarny, który chcemy pokazać klientom. Mapka może mieć formę interaktywną i zachęcać do jej kliknięcia, a przy tym nie jest natarczywa i może urozmaicać naszą stronę www.
  • Czat firmowy. Wielu klientów, zamiast zadać pytanie przez e-mail, woli zadać je na żywo za pomocą czatu i uzyskać wyczerpującą odpowiedź. Czat powinien być niewielki i umieszczony z boku ekranu, aby nie przeszkadzać innym użytkownikom naszej strony. 

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej