Wizytówki firmowe są jednym z wielu narzędzi marketingowych, a także nośnikiem informacji o Twojej firmie. Wygląd wizytówki oraz informacje, które zawiera, są niezwykle istotne z punktu widzenia pozytywnych relacji biznesowych. Wizytówki biznesowe posiadać powinna każda osoba prowadząca firmę, bez względu na branżę, w której działa. Jakie są elementy charakterystyczne oryginalnej wizytówki? Jak przedstawiają się ceny wizytówek?

Idealna wizytówka firmowa, czyli jaka?

Czym powinna się charakteryzować dobra wizytówka biznesowa? Ze względu na niewielki format, ilość treści, jaka może się tam znaleźć, jest mocno ograniczona. Żadna wizytówka firmowa nie obędzie się jednak bez podstawowych informacji, takich jak imię, nazwisko, zajmowane stanowisko, numer telefonu, adres e-mail, adres strony internetowej oraz adres siedziby firmy. Jeżeli chodzi o ceny wizytówek, wahają się one od kilkunastu groszy do kilkudziesięciu złotych za sztukę.

Identyfikacja wizualna

Wizytówki matowe czy błyszczące?

Wizytówki firmowe różnić mogą się od siebie między innymi sposobem wykończenia. Do wyboru mamy na przykład wizytówki matowe. Jak sama nazwa wskazuje, do ich wykończenia wykorzystuje się papier typu mat lub specjalnie folie matowe pokrywające papier. Tego typu wizytówki biznesowe prezentują się bardzo elegancko, posiadają mocną strukturę powierzchni, nie kleją się, nie odbijają śladów po palcach i są odporne na zabrudzenia. Oryginalne wizytówki matowe najczęściej wybierają przedstawiciele branż usługowych, którzy chcą przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców prostą, lecz chwytliwą treścią oraz kartą, która daje wrażenie powagi i prestiżu. Sprawia to, że klient ma wrażenie, że ma do czynienia z profesjonalnym przedsiębiorstwem. Wizytówka matowa to idealne rozwiązanie dla przedstawicieli wielu zawodów zaufania publicznego oraz dla tych, którzy chcą podkreślić prestiż firmy.

Druga propozycja to wizytówki błyszczące. Tego typu projekty pokryte błyszczącą folią skutecznie przykuwają wzrok i sprawiają, że nie sposób przejść obok nich obojętnie. Cechami charakterystycznymi takich oryginalnych wizytówek są: odporność na ścieranie i zrywanie, wytrzymałość, elegancki połysk oraz wyraźna treść i kolorystyka. Na zamówienie błyszczących wizytówek bardzo często decydują się artyści, pracownicy firm eventowych czy właścicielki gabinetów kosmetycznych.

Identyfikacja wizualna

Wizytówki soft-touch i inne ciekawe rozwiązania

Bardzo ciekawym rodzajem wizytówek są soft-touch. Co to takiego? Mianem tym określa się wizytówki, które są pokryte przyjemną w dotyku, przypominającą atłasowy meszek folią aksamitną. Są one znacznie trwalsze od tradycyjnych produktów tego typu i prezentują się niezwykle elegancko. Wizytówki firmowe tego typu mogą posiadać pełnokolorowy nadruk po obu stronach. Istnieje tutaj również możliwość zaokrąglenia ich rogów, co skutecznie chroni przed ich załamywaniem.

Osoby szukające oryginalnej wizytówki biznesowej zdecydować mogą się także na zastosowanie lakieru UV, który nakładany jest wybiórczo na powierzchnię. To znakomity sposób na wyeksponowanie najważniejszych jej elementów, takich jak imię i nazwisko właściciela firmy czy jej logo. Istnieje również możliwość stworzenia nowych elementów graficznych, które widoczne będą wyłącznie pod odpowiednim kątem. W ten sposób skutecznie wzbogacić można projekt wizytówki firmowej.

Następny dobry sposób na oryginalną wizytówkę to zastosowanie tak zwanego hot stampingu. Mianem tym określa się foliowanie wybiórcze na gorąco. Metoda ta pozwala nanieść metaliczną folię na wybrane miejsca wizytówki. Dzięki zupełnie innemu odbijaniu światła, wyraźne, połyskujące elementy skutecznie przykuwają uwagę. Istnieje tu możliwość zastosowania folii w różnych kolorach.

Wizytówkę biznesową urozmaicić można także poprzez tłoczenie, czyli uwypuklenie wybranego fragmentu przy pomocy indywidualnie przygotowanej matrycy. Może być to tekst, logo, znak graficzny ornament czy inny, wybrany kształt. Najlepszy efekt wypukłości uzyskać można przez zastosowanie możliwie jak najprostszych kształtów. Podkreślony element przestrzenny jest tutaj dobrze widoczny i wyraźnie wyczuwalny pod dotykiem.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej