Jest to również dobrym pomysłem na reklamę zewnętrzną w formie logo firmy umieszczonego na samochodzie czy hasła reklamowego, które bardzo łatwo zmienić na inne, np. gdy chcemy zmienić informację o obowiązującej promocji czy numer telefonu kontaktowego. Takie auta firmowe to nie tylko świetny sposób na reklamę, ale również personalizacja ułatwiająca pracownikom utożsamienie się z wartościami firmy.

Wyróżnij się dzięki car wrappingowi

Car wrapping to technika zabezpieczania lakieru samochodu przy pomocy folii winylowej. Jej początek sięga lat 50. ubiegłego wieku w USA. W Polsce oklejanie aut folią zyskało popularność dopiero w roku 2000. Warto jednak zaznaczyć, że obecne metody car wrappingu różnią się od tych sprzed 20 lat. Wraz z dynamicznym rozwojem technologicznym pojawiły się nowe, skuteczniejsze rozwiązania i mnogość możliwości, jak chociażby naniesienie grafiki na folię winylową w celach wyróżnienia samochodu, co bardzo szybko znalazło zastosowanie w marketingu, pełniąc często funkcję reklamy zewnętrznej czy personalizacji pojazdów służbowych. Oklejone folią auto z grafiką pomaga natychmiast zwrócić uwagę odbiorców, przekaz dociera do nich zatem bezpośrednio. Jest to długotrwała forma reklamy zewnętrznej, dzięki którym nie ponosi się żadnych, stałych kosztów - jedynie jednorazowy koszt oklejenia auta. Taki sposób promocji zewnętrznej firmy jest nie tylko efektywny, ale również tani, przez co stanowi bardzo opłacalną inwestycję. Oklejanie folią jest wygodne, w każdej chwili można zmienić szatę graficzną, nie uszkadzając przy tym oryginalnego lakieru pojazdu.

Oklejanie aut folią z grafiką - zalety

Oklejanie aut folią z nadrukowaną grafiką, logo lub hasłem reklamowym jest niezwykle korzystne i niesie za sobą szereg licznych zalet. 

  1. Nie uszkadza oryginalnego lakieru pojazdu - folia winylowa ma zazwyczaj grubość 70-100 mikronów, co jest większą wartością niż powłoka lakiernicza samochodu. Ponadto, wykonana z niezwykle wytrzymałego materiału jest odporna nie tylko na drobne uszkodzenia mechaniczne i negatywny wpływ niekorzystnych warunków atmosferycznych. Doskonale chroni również oryginalny lakier przed szkodliwym działaniem promieni UV, które mogłyby zmienić jego kolor. Oklejanie auta jest procesem niezwykle bezpiecznym dla lakieru - zmiana folii na inną nie powoduje żadnych uszkodzeń.
  2. Jest tanią formą reklamy zewnętrznej - oklejanie samochodów folią winylową to dobry sposób na zyskanie taniej i dużej powierzchni reklamowej. W przeciwieństwie do innych form reklamy zewnętrznej, jak billboardy czy powierzchnie reklamowe do wynajęcia, koszt oklejenia pojazdu folią z oznaczeniem firmowym czy marketingowym jest jednorazowy. Folia winylowa jest niezwykle wytrzymała, dzięki czemu nie ma potrzeby częstej wymiany. Naniesiona w ten sposób reklama to zazwyczaj opłata zmiany folii winylowej raz na kilka lat. Niektóre firmy specjalizują się w oklejaniu samochodów - od opracowania koncepcji projektu, aż po wykonanie, oferując swoim Klientom oklejanie foliami samochodowymi OWV, transparentnymi czy białymi ze spersonalizowaną grafiką.
  3. Samochód wygląda jak nowy - w przeciwieństwie do lakierowania samochodu, które jest procesem nieodwracalnym, folie można zmieniać dosyć często, sprawiając tym samym za każdym razem, że auto wygląda, jak nowe. Ponadto takie rozwiązanie daje wiele możliwości - często kupując w salonie wybrany model, do dyspozycji mamy ograniczoną paletę najpopularniejszych barw. Dzięki folii winylowej do car wrappingu z łatwością można uzyskać satynowe czy matowe wykończenie, znacznie zwiększa się też zakres kolorów do wyboru. Takie aplikacje są niezwykle trwałe i odporne na działanie wielu czynników atmosferycznych, promieni UV, a nawet drobnych zadrapań.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej