Newsletter nieprzerwanie uważany jest za najskuteczniejszą formę reklamy. Jest tak między innymi dlatego, że czytelnicy sami wyrażają zgodę na to, aby go otrzymywać. Nie musisz się więc przejmować, że będziesz ich spamować, jeśli kontent Twoich wiadomości będzie spójny i wysokiej jakości. Newsletter z odpowiednimi tematami może naprawdę zwiększyć zaangażowanie odbiorców i konwersję.

Najpierw zastanów się, jaki jest cel Twojego newslettera. Co chcesz dzięki niemu osiągnąć? W zależności od tego, czy Twoim celem jest budowanie zaufania, zwiększenie lojalności klienta/czytelnika, promowanie nowych produktów lub wydarzenia, poniżej wymieniamy kilka rodzajów cyfrowych biuletynów, które możesz wykorzystać do reklamowania swojej firmy. Przedstawimy Ci także przydatne wskazówki, dzięki którym Twój newsletter będzie trafiał do szerokiego grona odbiorców.

 

Newsletter dla klientów

Jak sama nazwa wskazuje, ten mailing jest skierowany do klientów i służy promowaniu nowych produktów lub usług, sezonowych wyprzedaży, reklamowania wydarzeń i ogłaszania partnerstw. Jest przydatny dla większości firm,  zwłaszcza marek e-commerce.

Newsletter blogowy

Jeśli piszesz regularne posty na blogu lub zarządzasz podcastem, albo kanałem wideo, ten rodzaj mailingu będzie  właśnie dla Ciebie. Zawiera krótkie, wyraziste teksty mające na celu zaciekawienie czytelnika oraz zachęcenie go do wejścia na stronę i przeczytania całego wpisu na blogu, przesłuchania podcastu lub obejrzenia vloga.

Świetnie nada się do przyciągnięcia uwagi do Twoich treści, wzmocnienia Twojej pozycji jako eksperta w dziedzinie, którą się zajmujesz oraz budowanie zaufania. Cechuje go także łatwe przygotowanie.

 

4 niezbędne elementy newslettera

 

Dobierz zachęcający temat do newslettera

Ile ze wszystkich e-maili, które otrzymujesz każdego dnia, otwierasz? Często marki używają tego samego tematu we wszystkich swoich biuletynach. Nie jest to dobra praktyka. Zamiast tego twórz zachęty i używaj intryg lub żartów w swoich tematach. Pozwala to na zwiększenie zaangażowania i pomoże zwiększyć współczynnik wyświetleń wiadomości e-mail .

Sformułuj jasne wezwanie do działania

Każda wysyłana wiadomość e-mail, w tym biuletyny, powinna zawierać wezwanie do działania - zachęcenie klienta do podjęcia akcji. Możliwe, że chcesz, aby odwiedzili jedną z Twoich stron docelowych lub zarejestrowali się na wydarzenie. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania w przypadku wezwania do działania jest to, że zbyt duży wybór przytłacza czytelnika. Pamiętaj, „zdezorientowany umysł mówi nie”. Dlatego zdecyduj się na jedno podstawowe wezwanie do działania w swoim biuletynie.

Stwórz czytelny projekt newslettera

Ponieważ większość biuletynów jest obecnie czytana na urządzeniach mobilnych, projekt newslettera  jest niezmiernie istotny. Jeśli Twój newsletter nie będzie czytelny i przejrzysty na każdym rodzaju urządzeń może to zniechęcić czytelnika do subskrypcji. Zachowaj prostotę projektu, aby nie odwracał uwagi od głównego przesłania i głównego wezwania do działania. 

Ułatw anulowanie subskrypcji

Chociaż chcemy utrzymać wysoki wskaźnik retencji subskrybentów, utrudnianie im wyłączenia Twojego newslettera nie spowoduje, że będą czytać każdy wysłany przez Ciebie mail. Wręcz przeciwnie - możesz ich tym zniechęcić i postawić swoją firmę w złym świetle. Pokaż, że ufasz swoim czytelnikom i ułatw im anulowanie subskrypcji umieszczając czytelny przycisk lub link. Nie zniechęcaj się ludźmi, którzy wypisują się z subskrypcji. Ludzkie potrzeby i motywacje zmieniają się i nie zawsze jest to odzwierciedleniem treści maila. Pozwalając im na łatwą rezygnację, utrzymujesz wartościową listę odbiorców. Jeśli chcesz, możesz skorzystać z procesu anulowania subskrypcji, aby poprosić o opinię, lub o rozwinięcie dlaczego rezygnują, i wykorzystać to do ciągłego ulepszania swoich treści.

 

Jak zaprojektować katalog?

Pomimo pogłosek, marketing katalogowy nadal odnosi sukcesy. Jednak ze względu na ponoszone koszty druku, produkcji i wysyłki, marketing katalogowy może być dość kosztowny i nieopłacalny, jeśli nie zostanie prawidłowo przeprowadzony.  

więcej

Storytelling dla marki

Jeśli chcesz nawiązać kontakt z odbiorcami, musisz znać historię swojej marki i wiedzieć, jak ją opowiedzieć w ciekawy i angażujący sposób. Twoja firma ma niekończące się historie do opowiedzenia, czasami potrzebujesz tylko kilku porad. Nie wiesz, jak to zrobić? Przychodzimy więc z pomocą!

 

więcej