Dlaczego katalogi powinny być częścią Twojej strategii marketingowej?
Wiele marek i sprzedawców detalicznych, a także firmy świadczące usługi wakacyjne i linie wycieczkowe, zainwestowały znaczne środki w katalogi fizyczne oraz katalogi online. To samo zrobiły firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, które skupiają się głównie na marketingu cyfrowym.
Katalogi fizyczne nie tylko zapewniają namacalność, ale stały się integralną częścią wielu kampanii.
Poniżej przedstawiamy kilka pomocnych pomysłów, które ułatwią Ci tworzenie katalogu.
1. Katalogi wpływają na decyzje zakupowe
Czy wiesz, że katalogi faktycznie mają większy wpływ na decyzje zakupowe niż strony internetowe czy reklamy telewizyjne? Katalogi są bardziej namacalne — zostają dłużej w domu, zachęcając odbiorcę do zrobienia czegoś z nimi. Sprzedawcy decydują się więc na kampanie katalogowe, aby angażować klientów i zachęcać ich do zakupu produktów.
Możesz w nich także umieścić dodatkowe treści, które pomogą klientowi utożsamić się z Twoimi produktami i Twoją firmą. Badania pokazują, że katalogi zawierające treści wyrażające osobowość marki mogą potencjalnie zwiększać sprzedaż. Uwzględnij historie dotyczące sposobu użytkowania lub tworzenia produktu.
2. Katalogi to start do wielokanaławych zakupów
Katalogi wprowadzają nowe pomysły. Tworzą świadomość i inspirują konsumentów do zakupów innymi kanałami. Badania pokazują, że katalogi odnoszą największe sukcesy, gdy są włączone do wielokanałowej kampanii marketingowej mającej na celu przyciągnięcie klientów do witryn e-commerce, by zoptymalizować zakupy. . Pamiętaj, aby w swoich katalogach uwzględnić wiele opcji zamawiania, takich jak łącza do witryn internetowych, numery telefonów lub formularze pocztowe.
3. Katalogi budzą silne, pozytywne emocje i skojarzenia
Katalogi zapewniają czytelnikom realne i wielowymiarowe wrażenia, które stymulują jednocześnie wiele zmysłów. Te fizyczne doświadczenia pomagają tworzyć wspomnienia i połączenia. Inspirują także czytelników możliwościami, pomagając w ucieczce od codziennych stresów. Badania pokazują, że katalogi pomagają nawet złagodzić niepokój związany z otrzymywaniem rachunków.
4. Katalogi zapewniają wygodę i relaks
Łatwe w przeglądaniu i atrakcyjne wizualnie katalogi dają konsumentom możliwość zwolnienia tempa i cieszenia się doświadczeniem, jakie płyną z bycia przeniesionym przez obrazy i historie. Dają im również czas na odkrywanie nowych przedmiotów i dokonywanie własnych wyborów. Katalogi pozwalają czytelnikowi przeglądać je we własnym tempie, bez rozpraszania uwagi. A dzięki ukierunkowanym wyborom produktów, katalogi oszczędzają czas stracony na przeszukiwaniu witryny.
5. Katalogi sezonowe
Ogranicz częstotliwość swoich katalogów. Wysyłaj katalogi kwartalnie lub katalogi sezonowe. Sprzyja to uwadze, zainteresowaniu i podekscytowaniu ich przybyciem. Zastanów się nad kreatywnością i estetyką w swoim projekcie, ponieważ mogą one zapewnić Twojej marce przewagę nad konkurencyjną.