Właściciele firm nie od dziś zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest budowanie świadomości marki. Jeśli bowiem nie jest rozpoznawalna, przynosi mniejsze zyski z powodu możliwie utrudnionej sprzedaży, a ze swoimi produktami czy usługami trafia do mniejszej liczby odbiorców. Poprzez to trudniejsze jest również dotarcie do grupy docelowych kontrahentów lub konsumentów. Branding jest jednym z największych wyzwań, przed którym staje każda firma na początku swojej drogi. Proces ten jest czasochłonny i długotrwały, ale istnieją rozwiązania, które mogą go efektywnie wesprzeć. Jednym z nich są gadżety reklamowe, takie jak kalendarze firmowe.

Reklama przez 365 dni w roku

Kalendarze biurkowe i naścienne nie od dziś są niezastąpioną pomocą we właściwej organizacji pracy. To jedne z najchętniej wybieranych typów kalendarzy wśród pracowników na różnorodnym szczeblu i z tego względu warto ten fakt wykorzystać. Skuteczność reklamy często zależy od tego, jak często potencjalny klient ma z nią styczność. Im częściej, tym szybciej i trwale zapisze się w jego pamięci. Za pomocą jakich środków można osiągnąć taki efekt? Wbrew pozorom, w niezwykle prosty! Otóż kalendarz firmowy to nośnik informacji reklamowej, z którym odbiorca ma kontakt przez 365 dni w roku.

Fakt ten sprawia, że kalendarz jest najczęściej wybieranym upominkiem firmowym, ponieważ stanowi idealne połączenie elegancji i praktyczności. Dodatkowo można poddać go pełnej personalizacji. Starannie zaprojektowany kalendarz z dobrze wyeksponowanym logo podarowany klientowi, pracownikom czy kontrahentom zapewni nie tylko całoroczną pamięć o danej marce, ale będzie niezwykle skuteczną i nienachalną reklamą.

Kalendarz firmowy – ogrom marketingowych możliwości

Trzeba pamiętać, że kalendarz ma być wizytówką marki. Powinien być zatem wykonany starannie i z dbałością o każdy szczegół. Jest to bardzo ważne, gdyż nawet przy codziennym użytkowaniu przez okrągły rok musi prezentować się estetycznie. Na rynku dostępnych jest wiele typów kalendarzy w różnych układach. Do najpopularniejszych należą:

  • kalendarze trójdzielne wiszące – spojrzenie na cały kwartał pozwala tworzyć notatki i planować działania ze znacznym wyprzedzeniem. Dodatkowo powierzchnia, na której widnieje reklama, jest niezmienna przez cały rok, a usuwane są jedynie karty z kolejnymi miesiącami;
  • kalendarze biurkowe – w przypadku wykorzystania tego typu kalendarza we własnym biurze warto dobrze zaprojektować również tylną jego część, która skierowana jest w stronę odwiedzającego nas klienta;
  • kalendarze książkowe – jest to bardzo wygodna forma, która na szeroką skalę wykorzystywana jest przede wszystkim przez handlowców. Tego typu kalendarze mogą zawierać podział dzienny lub tygodniowy. W wypadku kalendarzy książkowych istnieje wiele możliwości personalizacji. Na okładce kalendarza możemy laserowo wygrawerować logo Twojej firmy czy też imię i nazwisko osoby, dla której kalendarz jest przeznaczony. Na wewnętrznych stronach okładki możemy umieścić specjalnie personalizowane treści, np. mapę z trasą dojazdu do siedziby przedsiębiorstwa;
  • kalendarze plakatowe – charakteryzują się przejrzystym układem i tworzymy je głównie z myślą o nanoszenu drobnych notatek. Ten typ kalendarzy pozwala na maksymalne wyeksponowanie powierzchni reklamowej, która jest niezmienna przez cały rok.

Kalendarz firmowy to silne narzędzie marketingowe

Ciągłe bycie w centrum uwagi kontrahentów to cel, o którym marzy niejedna firma. Kalendarz firmowy pozwoli go osiągnąć. Bez dwóch zdań jest to jeden z najbardziej skutecznych elementów brandingu. To dzięki niemu Twoje logo, adres, dane kontaktowe czy slogan reklamowy będą każdego dnia zapadać coraz głębiej w świadomość kolejnych odbiorców. Żaden inny nośnik informacji o Twojej firmie nie będzie tak użyteczny i jednocześnie wykorzystywany każdego dnia.

Kalendarze mają jeszcze jedną zaletę. Ich wyprodukowanie jest stosunkowo tanie, dzięki czemu stanowią jeden z najbardziej ekonomicznych gadżetów promocyjnych. To pozwoli skutecznie budować pozytywny wizerunek firmy oraz wzmacniać świadomość marki bez konieczności mocnego obciążania budżetu. Już wiesz, dlaczego kalendarz jest skutecznym elementem brandingu. Teraz czas wykorzystać jego możliwości w Twojej firmie!