Dobry projekt witryny e-commerce ma kluczowe znaczenie podczas budowania sklepu internetowego, ponieważ przyciąga potencjalnych klientów, zapewnia pozytywne wrażenia użytkownika i zwiększa sprzedaż. Projektowanie e-commerce różni się od budowania zwykłej witryny internetowej, ponieważ obejmuje wyróżnianie produktów i tworzenie sprawnego okna zakupowego dla klientów.
Przedstawiamy 7 najlepszych praktyk w zakresie projektowania witryn e-commerce wraz z przykładami, aby przenieść Twój sklep internetowy na wyższy poziom.
Spraw, aby Twoja witryna była zorientowana na urządzenia mobilne
Projekt witryny e-commerce powinien być planowany z myślą o urządzeniach mobilnych, ponieważ około trzech czwartych zakupów internetowych pochodzi z handlu mobilnego (m-commerce). Upewnij się, że dopełnienie i marginesy sekcji Twojej witryny nie znikają na mniejszych ekranach. Ponadto rozmiary czcionek i odstępy między wierszami powinny automatycznie dostosowywać się do odpowiedniego ekranu. Zapewnij więc komfortowe zakupy w różnych przeglądarkach i na różnych urządzeniach.
Zachowaj prostotę
Podejdź do projektu witryny e-commerce z perspektywy kupującego. Czy możesz znaleźć to, czego potrzebujesz szybko lub za pomocą mniejszej liczby kliknięć? Dobry sklep internetowy jest łatwy i intuicyjny do przeglądania. Dopilnuj, aby projekt witryny był zaprojektowany w przejrzysty i prosty sposób. Ogranicz kolory swojej witryny do nie więcej niż trzech na stronę i stosuj proste i czytelne czcionki. W przypadku korzystania z układu siatki do wyświetlania produktów zalecamy ograniczenie wiersza do wyświetlania maksymalnie trzech lub czterech produktów. Pozwoli to zmaksymalizować jego atrakcyjność wizualną.
Zapewnij przyjazną dla użytkownika nawigację
Wygoda jest głównym powodem, dla którego ludzie robią zakupy online. Dobry projekt sklepu internetowego powinien umożliwić Twoim klientom łatwe znalezienie tego, czego potrzebują. Zwykle pomaga to w tym, aby klient od przeglądania Twojego sklepu internetowego skłonił się do zakupu.
Nawigacja odnosi się do wszystkich elementów witryny, które pomagają użytkownikom dotrzeć do określonych informacji na Twojej stronie. Obejmuje to menu, strony kategorii produktów, wyszukiwanie w witrynie, filtry produktów i stopki witryn. Logo Twojej marki powinno prowadzić do strony głównej i zawsze pozostawać w zasięgu wzroku, bez względu na to, jak głęboko sięga użytkownik. W przypadku, kiedy posiadasz obszerny katalog produktów, włącz filtrowanie według rozmiaru, koloru, marki itp.
Używaj obrazów wysokiej jakości
Obrazy wysokiej jakości zwiększają konwersję — nawet o 40% w przypadku zdjęć produktów 360°. Dlatego ważne jest, aby umieścić je w centrum uwagi. Klienci przed zakupem przecież chcą zobaczyć produkt z jak największą dokładnością. Dostarczanie czystych, wysokiej jakości i rzeczywistych zdjęć pomaga również budować zaufanie między Tobą a Twoimi klientami.
Upewnij się, że Twoje obrazy są zoptymalizowane pod kątem internetu. Niektóre obrazy wysokiej jakości ładują się długo. Wybierz narzędzie do tworzenia witryn e-commerce, które automatycznie kompresuje i optymalizuje obrazy w celu łatwego przeglądania witryny.
Stwórz łatwą i bezproblemową realizację transakcji
Nieoczekiwane koszty wysyłki, skomplikowany proces realizacji transakcji oraz konieczność założenia konta to jedne z głównych przyczyn porzucania koszyka. Wszystko to kręci się wokół procesu realizacji transakcji. Projekt strony kasy musi być prosty i łatwy w nawigacji. Wyjaśnij wszystko na temat tego procesu — cenę, opłaty za wysyłkę (jeśli są), informacje potrzebne do przetworzenia zakupu oraz co zrobić, jeśli klient musi dokonać zwrotu lub reklamacji. Zadbaj o jak największy komfort dla klienta podczas procesu zakupu. Zapewnij jak najwięcej opcji płatności, daj swoim klientom możliwość zakupów jako gość oraz zagwarantuj bezpieczeństwo witryny.
Ułatw klientom dotarcie do Ciebie
Poza ułatwieniem nawigacji po witrynie i uproszczeniem procesu realizacji transakcji, priorytetem powinno być również zapewnienie klientom łatwego dotarcia do Ciebie. Są oni bardziej skłonni do zakupów, jeśli mogą szybko skontaktować się z pomocą techniczną, gdy napotkają jakiekolwiek problemy.
Miej stronę kontaktową widoczną w całej witrynie — w głównym obszarze nawigacji i stopce witryny. Wyświetlaj swój adres e-mail, numer telefonu i lokalizację sklepu fizycznego. Zapewnij wiele sposobów na nawiązanie kontaktu. Czat na żywo i automatyczne chatboty mogą pomóc klientom znaleźć i wybrać odpowiednie produkty oraz zwiększyć konwersję sprzedaży.
Bądź konsekwentny z tożsamością marki
Witryna e-commerce jest istotną częścią tożsamości marki i powinna przekazywać te same wartości, które ucieleśniają Twoje produkty. Poświęć trochę czasu na zdefiniowanie swojej marki i wprowadzenie jej do projektu witryny. Co ważne, powinieneś konsekwentnie prezentować swoją markę na wszystkich swoich platformach.