jak zaprojektować

Pomimo pogłosek, marketing katalogowy nadal odnosi sukcesy. Jednak ze względu na ponoszone koszty druku, produkcji i wysyłki, marketing katalogowy może być dość kosztowny i nieopłacalny, jeśli nie zostanie prawidłowo przeprowadzony.  

Poniżej podzieliliśmy się najlepszymi wskazówkami dotyczącymi marketingu i projektowania katalogu, które przyczynią się do pozytywnego odbioru Twoich katalogów:

projekt katalogu - wybór kolorystyki

Projekt katalogu

Pierwsze wrażenie o katalogu i decyzja o jego otwarciu wynika z okładki. Okładka katalogu musi być atrakcyjna estetycznie, ale także czytelnie przekazywać jaka jest jego zawartość. Wnętrza katalogowe powinny mieć przyjazną organizację. Większe katalogi powinny zawierać spis treści lub zakładki. Egzemplarz katalogu musi być czytelny oraz zwięzły. Odbiorca katalogu musi być w stanie znaleźć wszystkie informacje potrzebne do podjęcia decyzji o zakupie. Informacje dotyczące zamawiania i ceny powinny być przedstawione w przejrzystych tabelach.

Fotografie katalogowe

Im więcej zdjęć i grafik w porównaniu do tekstu - tym lepiej. Dzięki temu użytkownik może przejrzeć go przy minimalnym wysiłku. Fotografia wspiera wrażenia wizualne. Katalog firmowy powinien zawierać zdjęcia produktów i usług w wysokiej rozdzielczości. Takie zdjęcia zwiększą sprzedaż, ponieważ pokazują, że Twoja praca jest atrakcyjna i wysokiej jakości. Rozważ umieszczanie zdjęć cenionych produktów i usług w miejscu, które będzie lepiej  widoczne. Upewnij się, że wszystkie zdjęcia zostały zrobione przy dobrym oświetleniu i w wysokiej rozdzielczości do druku.

katalogi online

Katalogi online 

Katalog drukowany musi współistnieć z odpowiednią stroną internetową i/lub wersją katalogu elektronicznego. Dlaczego? Ponieważ klienci lubią jedno i drugie! Drukowane katalogi mogą być środkiem komunikacji, ale preferowanym mechanizmem zamawiania jest strona internetowa. 

Odwołaj się do stylu życia ludzi

Twoi konsumenci mają własne ambicje i pragnienia, a one wiążą się z określonymi stylami życia. Promuj swoje produkty, aby były kojarzone ze stylem życia, który ma nadzieję osiągnąć Twoja grupa docelowa. Oznacza to, że zanim zaczniesz tworzyć swój katalog, musisz dobrze zrozumieć, co motywuje Twoich konsumentów. Wszystkie części Twojego katalogu, w tym język, zdjęcia, okładki i inne aspekty wizualne, powinny mieć ten sam motyw i promieniować stylem życia, w który celujesz. 

fotografie do katalogu

Rozmiar i format katalogu

Zapewnij swoim produktom przestrzeń, której potrzebują. Upewnij się, że Twój katalog jest wystarczająco obszerny, aby przedstawiać wszystkie Twoje produkty i zwracać uwagę na te najważniejsze podczas jego tworzenia. Weź pod uwagę liczbę stron, strukturę, layout itp. Załóżmy na przykład, że pracujesz w specjalistycznej firmie, takiej jak zegarmistrzostwo na zamówienie. W takim przypadku możesz chcieć minimalistyczny projekt z mniejszą liczbą rzeczy na stronie, aby podkreślić jakość i oryginalność pracy.

Aplikacje mobilne z elementami AR do gier planszowych

Technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) to nowa technologia, która pozwala na wyświetlanie wirtualnych obiektów w świecie rzeczywistym. Jest ona coraz częściej wykorzystywana w grach planszowych, aby wzbogacić ich rozgrywkę i zapewnić graczom nowe doświadczenia.

więcej