Twoja firma zajmuje się sprzedażą produktów lub usług? Stoisz na czele marki? A może prowadzisz jednoosobową firmę, jesteś artystą freelancerem lub projektantem? Niezależnie od tego jaki typ działalności prowadzisz (lub nie prowadzisz), reklama na Facebooku może posłużyć Ci za dobre narzędzie do promowania Twojego contentu, usług czy produktów. W tym artykule dowiesz się jak w prosty sposób zareklamować się na Facebooku i skutecznie analizować wyniki kampanii.

Facebook, jak pewnie wiesz, to najbardziej popularny serwis społecznościowy, łączący nie wiele milionów, a ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie. Również w Polsce jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Oczywistym jest więc, że aby utrzymać zainteresowanie użytkowników, do Facebooka wprowadzane są ciągle nowe udogodnienia i opcje. Jedną z nich jest, już nie taki nowy, Menedżer Reklam. Dzięki tej opcji jesteś w stanie w szybki i prosty sposób tworzyć marketing internetowy.

Wybierz najlepszy cel kampanii

Na początku pomyśl, jaki cel ma osiągnąć Twoja kampania. Menedżer Reklam proponuje wiele opcji, które doprowadzą Cię do osiągnięcia konkretnego celu. Najpopularniejszymi celami w Menedżerze Reklam w serwisie Meta są na pewno Ruch, Aktywność, Świadomość marki i Sprzedaż. 

 

Ustal odpowiedni budżet i termin kampanii

Reklamowanie na Facebooku nie jest darmowe - to oczywiste. Dlatego warto przed rozpoczęciem kampanii zastanowić się jaki będzie odpowiedni czas trwania kampanii dla Ciebie oraz jaką kwotę dzienną lub całkowitą chcesz zainwestować w promocję. Im wyższa kwota tym większy zasięg reklamy oraz konwersja. Jeśli chcesz wypróbować działanie Menedżera Reklam możesz zacząć promocję nawet z budżetem 5 zł dziennie. Następnie możesz ustalić konkretną datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia kampanii, dzięki czemu będziesz miał kontrolę nad wydaną kwotą.

Wybierz także miejsca oraz formę, w jakiej chcesz, aby reklama się wyświetlała. Możesz połączyć Facebookowy profil swojej firmy z Instagramem i udostępniać reklamę na dwóch serwisach społecznościowych jednocześnie, aby zwiększyć konwersję i zasięgi oraz dotrzeć do nieco innych odbiorców.

Określ grupę docelową

Aby skutecznie reklamować się na Menedżerze Reklam na Facebooku jedną z pierwszych rzeczy, jakie, musisz zrobić, to określić swoją grupę docelową. Ustalenie targetu, czyli osób, do których chcesz, aby była kierowana Twoja reklama, bo będzie najlepiej odebrana, jest kluczowe, ponieważ determinuje kolejne kroki tworzenia kampanii. Zastanów się, kto najbardziej potrzebuje Twojego produktu lub usługi? Kogo mogłaby zainteresować Twoja reklama tak, aby w nią kliknąć? Dostosuj wiek, płeć, zainteresowania i miejsce zamieszkania grupy docelowej, aby dotrzeć jedynie do konkretnej grupy odbiorców. Pamiętaj, nie tworzysz dla każdego i to jest OK!

 

Dobierz grafiki odpowiednie do targetu

Kolejnym krokiem podczas tworzenia kampanii jest dobór odpowiedniej grafiki. Co jak co, ale strona wizualna to pierwsze na co reaguje użytkownik portalu oraz to, co najbardziej zapadnie mu w pamięć. Zastanów się co zadziała najlepiej - grafika, zdjęcie czy wideo. Pamiętaj by wszystkie decyzje odnośnie grafiki podejmować w oparciu o wcześniej ustalony profil grupy docelowej! Przekaz powinien być przede wszystkim skuteczny, co to znaczy? Skuteczna reklama jest zwięzła, z prostymi hasłami, bez rozbudowanego tekstu i z przyciągającymi wzrok punktem, który szybko skojarzy się z Twoją firmą i na długo zapadnie w pamięć.

Analizuj dane i raport

Przydatną cechą Menedżera Reklam na Facebooku jest ciągły dostęp do postępów kampanii i konkretnych reklam. Możesz w trakcie trwania kampanii kontrolować jej przebieg, sprawdzać które grafiki są najbardziej sprzedażowe, i które cieszą się największą liczbą kliknięć, a które może warto wyłączyć, ponieważ nie spełniają należycie swojej funkcji. Również na końcu możesz wygenerować raport kampanii z wszystkimi danymi zebranymi podczas jej trwania, aby następnym razem jeszcze bardziej ją ulepszyć.

Zareklamuj się profesjonalnie dzięki agencji reklamowej

Pamiętaj, że tego typu przedsięwzięcia wiążą się z próbami i błędami, nie zniechęcaj się!

Jeśli jednak potrzebujesz szybko i rzetelnie zareklamować swój produkt na mediach społecznościowych i nie chcesz tracić na to czasu i pieniędzy, zawsze możesz zwrócić się do agencji, która profesjonalnie zajmuje się marketingiem internetowym.

Chcesz skutecznie zareklamować się na Facebooku i Instagramie? Daj nam znać, a Ci pomożemy!