Potencjalni partnerzy zwracają bowiem uwagę na to, jak wyglądamy - jak jesteśmy ubrani, w czym przynieśliśmy nasze dokumenty. Nierzadko na końcu spotkania dochodzi także do wymiany wizytówek. Z pozoru mało istotny moment może mieć decydujące znaczenie dla przyszłości danej współpracy - elegancka, schludna i czytelna wizytówka pozostawi po nas pozytywne wrażenie. W tym artykule skupimy się na tym, jak powinna wyglądać wizytówka biznesowa, aby wzbudziła zainteresowanie i zachęciła do działania. Zapraszamy do lektury!

Wizytówka biznesowa - minimum treści, maksimum informacji

Tworząc własny projekt wizytówki biznesowej, powinniśmy przede wszystkim pamiętać, że na tym niewielkim kawałku papieru nie ma miejsca na zbyt wiele treści. Powinniśmy więc skupić się na tym, aby zawrzeć na niej wyłącznie najważniejsze informacje. Zazwyczaj będą to: imię i nazwisko, krótka informacja o tym, czym się zajmujemy/jaka jest nasza specjalizacja oraz dane kontaktowe - adres firmy, numer telefonu/adres e-mail. Próba umieszczenia na wizytówce większej ilości tekstu jest jednym z najczęściej popełnianych błędów przy okazji jej projektowania. Sprawia, że ciężko skupić się na tym, co najważniejsze i zapamiętać konkretne nazwisko. Tego rodzaju wizytówki w najlepszym wypadku lądują głęboko w portfelu - w towarzystwie innych wizytówek, w najgorszym - od razu wędrują do śmieci.

Na czym skupić się przy projektowaniu wizytówki biznesowej?

Projektując wizytówkę biznesową, warto skupić się na tym, aby treść, którą zamierzamy na niej umieścić, była prosta i czytelna. Tak jak wspominaliśmy na początku tekstu - skupiajmy się tylko na najważniejszych informacjach. Jeśli wizytówka jest w jasnym kolorze, tekst powinien być ciemny. Najlepiej zdecydować się na jeden rodzaj czcionki (max. dwa). Przykładowo - imię i nazwisko mogą być napisanie nieco inaczej niż reszta tekstu. Pamiętajmy jednak o tym, aby treść była dość spójna nie tylko pod względem zawartości, ale i stylu. Korzystajmy więc z krojów pism pasujących do siebie. W przeciwnym wypadku wizytówka zamiast być poważną reklamą naszej działalności, stanie się w oczach osoby, której ją wręczamy, dość zabawna. Logo naszej marki powinno być dobrze widoczne, ale nie musi zajmować dużej i powierzchni. Umieszczone nad imieniem i nazwiskiem, ewentualnie w okolicy adresu firmy. Jeżeli zamierzamy wręczyć wizytówkę osobie spoza Polski - należy przygotować wizytówkę w języku angielskim, lub w języku naszego rozmówcy. Często spotyka się wizytówki zadrukowane dwustronnie - z dwiema wersjami językowymi. W wypadku wizytówek obcojęzycznych należy pamiętać o dodaniu przy numerach telefonów międzynarodowego numeru kierunkowego. 

Wizytówki biznesowe - dlaczego warto?

Odpowiednio zaprojektowana wizytówka biznesowa, mimo że nadal wydaje się mało znacząca, jest zdecydowanie ważnym elementem pracy biznesowej, któremu warto poświęcić nieco czasu. Dzięki niej możemy wywrzeć na drugiej osobie pozytywne wrażenie. Pokazuje nasze podejście do interesów i jest wyrazem szacunku względem osoby, której ją wręczamy. Historia pokazuje, że wiele razy moment wręczenia wizytówki był tak naprawdę początkiem owocnej współpracy. Na szczęście dziś istnieje wiele firm zajmujących się grafiką komputerową - w tym także projektowaniem wizytówek biznesowych. Warto zaufać profesjonalistom, którzy w oparciu o indywidualne wskazówki stworzą projekt dopasowany do wymagań zarówno formalnych, jak i prywatnych każdego klienta.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej