Wykorzystują oni do swoich celów ciekawe zabiegi stylistyczne, takie jak nietypowe nadruki czy fakturowaną powierzchnię nośnika, które zapewniają bardzo spektakularny efekt. Osoby, które lubią projektować amatorsko, również są w stanie stworzyć arcydzieło. Szczególnie istotna jest także czcionka, która potrafi poprawić dany projekt, lub zdecydowanie go pogorszyć. Dlatego zapraszamy do przeczytania naszego poradnika.

Czym różnią się poszczególne czcionki

Każda czcionka ma swój własny styl i krój, który wyróżnia ją na tle innych. Czcionki mogą być bardziej lub mniej czytelne, modne i mocno stylizowane, a także minimalistyczne i bardzo stonowane. Czcionka szeryfowa i bezszeryfowa to najczęściej spotykany podział fontów ze względu na ich wygląd.

  • Czcionka szeryfowa ma na końcach umieszczone specjalne ozdobniki, które powodują, że wygląda na bardziej staromodną i elegancką, dlatego stosuje się je dość szeroko w prasie oraz książkach i różnego rodzaju broszurach reklamowych. Ozdobne zakończenia, zwane także szeryfami lub ornamentami, mogą mieć różne kształty oraz formy.
  • Czcionka bezszeryfowa jest bardzo minimalistyczna i zupełnie pozbawiona szeryfów, czyli znanych już nam ornamentów. Tekst napisany taką czcionką jest jednolity i bardzo minimalistyczny, a przy tym także elegancki i dość techniczny. Dlatego często wykorzystuje się go między innymi w specjalistycznych gazetach i czasopismach, jak i w miejscach, gdzie szczególnie mocno liczy się czytelność. Mogą to być billboardy czy napisy filmowe, których nie warto stylizować szeryfami.

Jaka czcionka na zaproszenia?

Czcionka na zaproszenia powinna idealnie odzwierciedlać atmosferę, jaka ma panować na naszym ślubie lub spotkaniu biznesowym. Co to oznacza? Że swobodny ślub nad brzegiem morza lub biznesowy event to sytuacje znacznie mniej formalne niż ślub w postaci eleganckiej i bardzo pompatycznej ceremonii, lub bal w centrum zabytkowego muzeum. Tym samym jedna czcionka na zaproszenie nie sprawdzi się w każdej sytuacji, gdyż trzeba ją dopasować do indywidualnej sytuacji.

  • W imprezie nieformalnej odbywającym się na polanie, nad jeziorem czy nad morzem, można zastosować czcionkę bardzo swobodną, np. związaną z motywem przewodnim danego eventu.
  • Podczas bardziej formalnych spędów warto postawić na odręczną czcionkę, która wygląda elegancko i stylowo. Takie czcionki przypominają ręczne pismo w postaci dopracowanej kaligrafii, dlatego sprawiają wrażenie ekskluzywnych i luksusowych. 

Dlaczego czcionka na zaproszenia jest tak istotna?

Warto wiedzieć, że to właśnie czcionka jest najważniejsza na całym zaproszeniu, które powinno być idealnie zestawione właśnie z nią. Niewielkie rysunki mogą co prawda zainteresować potencjalną osobę, lecz to od fontu zależy wydźwięk całego zaproszenia. Różnice wynikające z czcionek na zaproszenia są dość subtelne, lecz mamy je zakorzenione w naszej psychice już od wczesnych lat szkolnych. Warto poświęcić długi czas na poszukiwanie odpowiedniej i tym samym stworzyć połączenie wprost idealne.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej