Kreatywna wizytówka potrafi przyciągnąć klientów i zainteresować swoją stylistyką, a także stać się elementem rozpoznawalnym naszej firmy. Może jednak być także odwrotnie. Nieatrakcyjna, nieprzemyślana i podstawowa wizytówka bywa elementem, który psuje wszelkie relacje z klientami i przedstawia naszą firmę w złym świetle. Co zatem zrobić, aby wizytówka firmy stała na tym samym poziomie, co nasza działalność?

Jaki wygląd wizytówki sprawdzi się najlepiej?

Warto zacząć od tego, że żadnej wizytówki nie da się ocenić jako w pełni uniwersalnej, gdyż w jednym profilu działalności może sprawdzić się dobrze, lecz w drugim znacznie gorzej. Dlatego najważniejsze podczas jej projektowania jest indywidualne podejście. Doskonale przemyślane wizytówki są projektowane przez wiele dni przez grafików i projektantów, którzy zwracają uwagę nie tylko na aspekty techniczne, lecz także na idealne powiązanie designu z gałęzią naszej działalności. Dla przykładu wizytówka w serwisie samochodowym powinna wyglądać zupełnie inaczej niż wizytówka dla adwokata, gdyż jest kierowana do zupełnie różnych osób.

Rozmiar i materiał wizytówki

Niezależnie od designu, wizytówka firmy powinna mieć rozmiar karty kredytowej, nie większy. Zbyt duży model nie spełni swojego zadania, gdyż nie zmieści się w większości najczęściej stosowanych portfeli. Będzie stanowiła skrawek papieru, który grono klientów wyrzuci już przy pierwszej nadarzającej się okazji. Warto także przemyśleć materiał oraz wykonanie. Wizytówka powinna być trwała i trudna do zniszczenia, gdyż w większości przypadków będzie przechowywana bezpośrednio w kieszeni, w portfelu czy w torebce, tym samym będzie narażona na szybkie zużycie i wytarcie. Najlepiej wybierać papier o bardzo dużej gramaturze i zapytać o jakość nadruku oraz jego trwałość.

Co umieścić na wizytówce?

Wizytówka powinna zawierać tylko podstawowe informacje istotne dla klientów czy partnerów biznesowych. Warto zawrzeć na nich adres naszej firmy, ewentualnie adresy punktów stacjonarnych, a także podstawowy zakres usług czy atrybuty danego produktu. Dobrym rozwiązaniem będzie wyszczególnienie danych kontaktowych, np. numeru telefonu oraz adresu e-mail, gdyż to na tym najbardziej nam zależy. Nie można jednak przesadzić. Nadrukowanie na wizytówce regulaminu i szczegółowych opisów potrafi wywołać wręcz niechęć do naszej firmy.

Jak powinna wyglądać kreatywna wizytówka

Jeśli nasza firma działa w kreatywnej branży, np. w sferze projektowej, warto zastosować kreatywną wizytówkę, która wyróżni nasze biuro na tle innych. Designerskie rozwiązania potrafią naprawdę pozytywnie zaskoczyć większość kontrahentów. Na rynku znajdziemy skrajnie minimalistyczne wizytówki, na których umieszczony został wyłącznie numer telefonu oraz nazwa firmy i nic poza tym. Bywa i odwrotnie. Wizytówka w kreatywnej wersji może wyglądać jak małe dzieło sztuki i zachęcać np. do skorzystania z naszych usług projektowych.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej