Zazwyczaj jest to pierwszy element wizerunku, z jakim spotyka się potencjalny klient lub partner biznesowy. Z tego też względu ważne jest odpowiednie zaprojektowanie papeterii firmowej, mającej za zadanie wywołanie pozytywnego, pierwszego wrażenia. Korespondencja z klientami i kontrahentami odgrywa niezwykle ważną rolę w komunikacji biznesowej, wpływając na odbiór firmy. Do tego celu służy właśnie papeteria firmowa, dlatego ważne jest, aby znalazły się na niej najważniejsze informacje o firmie: logo, nazwa i dane kontaktowe.

Zalety papeterii firmowej z logo

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nawet w okresie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych zdarzają się sytuacje, kiedy należy wysłać tradycyjną korespondencję biznesową. W takiej chwili najlepiej sprawdzi się papeteria firmowa z logo przedsiębiorstwa, adresem strony internetowej, telefonem, faksem, danymi adresowymi oraz e-mailem. Takie pismo nie tylko wygląda niezwykle profesjonalnie, ale również schludnie wspiera identyfikację wizualną firmy. Zastosowanie takiego papieru niesie ze sobą szereg zalet.

  1. Spójność przekazu - logo i kolorystyka papeterii firmowej mają za zadanie wywołać określone, pozytywne emocje u odbiorcy. Bardzo ważne jest zamieszczenie znaku graficznego firmy, jej nazwy, danych kontaktowych oraz adresu strony WWW. Ułatwi to bowiem komunikację biznesową między stronami. W papier i kopertę powinna być wpisana kolorystyka firmowa, typografia i styl grafiki o identyfikacji wizualnej firmy. Dzięki temu papeteria firmowa będzie kojarzona z jej wizerunkiem.
  2. Niewielka inwestycja w stosunku do korzyści - papeteria firmowa to stosunkowo niewielkie koszty projektu i wydruku w stosunku do efektów, jakie można uzyskać, wywierając pozytywne pierwsze wrażenie na nowym kliencie czy partnerze biznesowym. Taka forma identyfikacji wizualnej jest tania, prosta oraz szybka do realizacji. 
  3. Nieodzowny element w komunikacji biznesowej - papier firmowy jest bardzo ważnym elementem w komunikacji biznesowej i w zależności od prowadzonej działalności może być różny. Niektóre firmy posiadają więcej niż jedną papeterię - ekskluzywną, na wysokiej jakości papierze o większej gramaturze, często wykorzystywaną do korespondencji z ważnymi partnerami biznesowymi. Może być także nieco gorszej jakości - do kontaktu z klientami oraz przesyłania ofert handlowych. Wiele firm korzysta także z papieru ekologicznego w 100% z recyclingu, wpisując się w wartości marki dbającej o środowisko naturalne.

Jak powinna wyglądać papeteria firmowa?

W projektowaniu papieru firmowego oraz kopert z logo firmy warto zachować niezbędny minimalizm i estetykę. W przeciwieństwie do korespondencji prywatnej nie stosuje się tutaj ozdobników czy grafiki dekoracyjnej, a także krzykliwych, zwracających uwagę kolorów papieru, gdyż może to zniechęcić odbiorcę. Główną zasadą jest zachowanie odpowiednio dużej ilości miejsca, która sprawi, że przekazywane w ten sposób informacje będą znacznie bardziej czytelne, a cała treść zmieści się często na jednej stronie. Logo zamieszczone na papierze firmowym nie może być zbyt duże - należy pozostawić optymalne pole na tekst. Najczęściej na dole strony pod stopką lub w jednym z rogów zamieszcza się ważne informacje na temat firmy.

W Polsce od 2007 roku istnieje obowiązek dla wszystkich firm zarejestrowanych w KRS umieszczania na papeterii firmowej informacji określonych w Kodeksie Spółek Handlowych: nazwa firmy, oznaczenie formy prawnej wykonywanej działalności (czyli Sp. z o.o. czy S.A. oraz inne), dane adresowe siedziby firmy, numer identyfikacji podatkowej, numer KRS oraz wysokość kapitału zakładowego. Często firmy decydują się również na zamieszczenie danych kontaktowych, adresu e-mail i telefonu/faksu oraz adresu strony WWW przedsiębiorstwa, ale nie jest to obowiązkowe. Dzięki obecności takich informacji na projekcie papieru firmowego można uniknąć wpisywania ich ręcznie w każdej korespondencji biznesowej. Chcąc zadbać o pozytywny wizerunek firmy, warto zlecić wykonanie papeterii firmowej z logo specjalistom z zakresu identyfikacji wizualnej, którzy zadbają o stosowną oprawę graficzną - od projektu, aż po wydruk.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej