Filmy reklamowe są często wykorzystywane do budowania zaangażowania i zaufania do marki. 

Filmy reklamowe mają szereg zalet w porównaniu do innych form reklamy. Przede wszystkim są one bardziej żywe i angażujące. Mogą też być wykorzystane do przekazania trudnych do wyjaśnienia informacji. Kolejnym korzystnym aspektem filmów reklamowych jest to, że są one relatywnie tanie w porównaniu do innych form reklamy. Reklamy telewizyjne i internetowe są zazwyczaj tańsze niż reklamy w prasie lub radiu. Filmiki reklamowe można wykorzystać w wielu różnych miejscach. Mogą one być wyświetlane na stronach internetowych, kanałach telewizyjnych, platformach streamingowych, a nawet na ekranach kinowych. Takie filmy reklamowe są szczególnie skuteczne w przyciąganiu uwagi i budowaniu świadomości marki.

Filmik reklamowy to świetny sposób by zakomunikować klientowi, że promocja marki jest brana przez Ciebie na poważnie. Jest tak dlatego, że film wymaga większych nakładów pracy, przygotowań i zasobów. Jeśli zastanawiasz się, czy film marketingowy jest dla Ciebie dobrym rozwiązaniem, to osobny artykuł napisaliśmy o tym tutaj. Jeśli jednak jesteś już zdecydowany, że chcesz się tego podjąć, w tym artykule poradzimy Ci na co zwrócić uwagę podczas przygotowań do tworzenia skutecznego filmu reklamowego

 

Kim jest twoja grupa odbiorców?

Na pytanie kim ma być odbiorca Twojego filmu po drugiej stronie ekranu powinieneś odpowiedzieć sobie na początku, ponieważ ono będzie motywowało Twoje kolejne działania. To w jaką grupę docelową kierujesz swój film zależy od produktu lub usługi, którą chcesz zareklamować, ale także czy kierujesz film reklamowy do aktualnych klientów czy nowych odbiorców. Inne środki podejmiesz chcąc przedstawić swój produkt matkom czy nastolatkom, a jeszcze inne pracownikom fabryk czy seniorom. Warto poświęcić trochę czasu, aby dokładnie zbadać ten temat.

Jaki masz budżet na stworzenie filmiku?

To niewygodne pytanie również warto zadać sobie na samym początku przygotowań do tworzenia filmu reklamowego. Budżet jest na pewno kluczową kwestią. Pozwoli Ci określić na jakie zabiegi możesz sobie pozwolić, czy, a jeśli tak, to ilu aktorów zatrudnić, gdzie nagrać reklamę itp. Od tego też zależy jakość oświetlenia i późniejszej obróbki materiału filmowego. Błędne jest myślenie, że skuteczne są tylko reklamy z dużym nakładem finansowym - najważniejszy jest pomysł i dostosowanie się do grupy odbiorców. 

Co ma reklamować filmik?

Film reklamowy ma na celu zwrócenie uwagi odbiorców, dlatego musi się wyróżniać. Tutaj też wiele zależy od samego produktu lub usługi, który chcesz reklamować. Zastanów się jakie cechy Twojego produktu wyróżniają go spośród innych, podobnych i staraj się je podkreślić. Pamiętaj by być konsekwentnym w swoich działaniach - reklama powinna od początku do końca być spójna tak, aby nikt nie miał wątpliwości czego dotyczy. 

Gdzie chcesz emitować film reklamowy?

Pytanie gdzie umieścić film reklamowy lub marketingowy także jest bardzo istotne, ponieważ ze zmianą platformy lub mediów zmienią się wymagania techniczne, jakie film musi spełnić. Niektóre platformy umożliwiają emisję nawet kilkuminutowych spotów reklamowych, inne natomiast skracają czas emisji do kilkunastu sekund. Zmienia się także format i rozdzielczość. A może chciałbyś wyemitować reklamę w telewizji? Takie przedsięwzięcia zmuszają do dodatkowych przygotowań, ponieważ wymagania nałożone przez telewizję muszą być ściśle przestrzegane. 

Jaką reakcję chcesz wywołać?

To pytanie jest na pewno bardziej kreatywne od pozostałych. Zastanów się, jakie emocje chcesz wzbudzić w odbiorcy Twojego filmu? Co chcesz, aby poczuł i jak zareagował? Tutaj musisz już dostosować środki wyrazu tak, aby odpowiadały i grupie odbiorców, do której celujesz i emocjom, jakie chcesz wywołać. Odpowiednio dobrane środki doprowadzą Cię do oczekiwanego rezultatu, czyli skutecznego filmu reklamowego.