Co więcej, jak pokazują badania, treści w formie wideo angażują znacznie bardziej niż tekst, wzbudzając szereg emocji. Warto wspomnieć tutaj również o tym, że wideo marketing skutecznie wspierania działania SEO i poprawa współczynniki klikalności w kampaniach e-mailingowych. Co jeszcze warto wiedzieć na temat filmów promujących firmę?

Jakie formy może przybierać wideo marketing?

Wideo marketing przybierać może rozmaite postaci. Do wyboru są między innymi:

  • Filmy instruktażowe - wyjaśniające sposób użytkowania oferowanego produktu. To świetny sposób na zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu.
  • Prezentacje produktów czy usług w codziennym użytkowaniu - dobrym rozwiązaniem jest na przykład recenzja danego wyrobu stworzona przez jego prawdziwego użytkownika.
  • Poradniki - tego typu rzetelnie przygotowane porady w pozytywny sposób wpływają na zaufanie do firmy.
  • Opinie klientów - to znakomity sposób na wzbudzenie zaufania wśród nowych klientów.
  • Webinary - bardzo skutecznie budują sprzedaż.
  • Samouczki wideo - to dobry sposób na zdobywanie przyszłych klientów.

Rodzaje wideo reklamowego

Wideo reklamowe występować może w kilku różnych wersjach. Jest to między innymi:

  • Film promujący firmę - to swoista wizytówka w sieci dająca możliwość przedstawienia przedsiębiorstwa w przystępny, ciekawy sposób, czy to klientom, czy partnerom, czy potencjalnym inwestorom. Taki film skutecznie wzmocni wizerunek firmy.
  • Content video - mianem tym określa się pojedynczy film lub całą serię, która prezentuje konkretny produkt czy usługę. Stworzyć można tutaj zarówno materiał edukacyjny, jak i wideo instruktażowe. Główny cel stojący przed tego typu materiałem to wykreowanie wartościowych treści, które zainteresują potencjalnych nabywców lub rozwiążą ich problem.
  • Spot reklamowy - to ciekawy sposób na zaprezentowanie oferowanych produktów czy usług i podkreślenie ich wyjątkowych właściwości. Prawidłowo zrealizowany spot skutecznie zaangażuje użytkowników, zwiększając rozpoznawalność marki.

Jak stworzyć skuteczny film promocyjny?

Przed rozpoczęciem nagrań należy zastanowić się, co odróżnia oferowane przez firmę produkty lub usługi na tle konkurencji. Warto stworzyć obrazkowy scenopis, który pozwoli zobaczyć, jak materiał będzie wyglądał po nakręceniu. Równie pomocne może się okazać nakręcenie próbnego filmu, który zostanie wykorzystany w celu skonkretyzowania poszczególnych pomysłów. Jakiego rodzaju sprzęt będzie niezbędny do nakręcenia filmu promującego firmę? Jeżeli zależy nam na profesjonalnym materiale, warto postawić na wysokiej jakości kamerę wideo. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby taki film nakręcić przy pomocy telefonu komórkowego. Znacząca część urządzeń tego typu dostępnych na rynku nagrywa bowiem w standardzie HD 1080P, który pozwala na uzyskanie wystarczająco wysokiej jakości wideo. 

Do nakręcenia filmu promującego przydatny będzie także statyw. Skutecznie zapobiega on wstrząsom. Żaden profesjonalny materiał tego typu nie może się obyć również bez dźwięku. Tło stanowić może tutaj zarówno muzyka, jak i tekst wypowiadany przez lektora. W drugim przypadku warto zainwestować w zewnętrzny mikrofon, który zagwarantuje należytą kontrolę nad rejestrowanym dźwiękiem i jego jakością. Jak sprawić, by film promujący firmę wyglądał profesjonalnie? W tym celu zadbać należy o oświetlenie - jego należytą jakość oraz kierunek. Przed rozpoczęciem nagrywania warto upewnić się, że natężenie światła w danym miejscu jest odpowiednie. W jaki sposób edytować gotowy materiał? W znaczącej części przypadków, tego typu film nie będzie wymagał stosowania dużej ilości efektów specjalnych. Podczas tworzenia przejść, takich jak przesuwanie, zanikanie czy przenikanie obrazu, warto zachować umiar. Ozdobniki najlepiej ograniczyć do niezbędnego minimum.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej