Druk wynaleziono już w 1410 roku i jak się okazało na zawsze odmienił on oblicze świata. To dzięki niemu książki zaczęto produkować na masową skalę, a wydawane gazety i pisma codziennie mogły trafić do swoich czytelników. Od tamtego czasu minęło jednak sporo, a wynalazek ten służy do znacznie większej liczby zadań. Przede wszystkim dzisiaj do naszej dyspozycji istnieją różne metody druku. Spośród nich wyróżnić można chociażby ten cyfrowy. Co warto wiedzieć na jego temat?

Charakterystyka druku cyfrowego

Podstawową informacją opisującą druk cyfrowy jest fakt, że odbywa się on na podstawie pliku elektronicznego, a więc inaczej niż w druku offsetowym, gdzie bazą wydruku jest obraz nanoszony na matrycę. Ze względu na wysoki koszt naświetlania matrycy, korzystanie z tego drugiego opłaca się jedynie przy dużych nakładach. Druk cyfrowy nie posiada takich ograniczeń, a koszty druku utrzymują się na stałym i niezmiennym poziomie. Ma on co prawda mniejsze możliwości personalizacji i modyfikacji druku, ale wyróżnia go prostota oraz szybkość działania. Odbywa się on bowiem niemal natychmiastowo, od razu ukazując ostateczny efekt. Z uwagi na to znajduje on zastosowanie przy małych nakładach. Co ważne, najlepiej sprawdza się on na cienkich materiałach o grubości do 0,5 mm. Musi on być jednak elastyczny, z uwagi na pewne ograniczenia technologiczne. Może to być oczywiście papier, ale również tekstura, czy też folia. Dzięki takim właściwościom druk cyfrowy stosowany jest wszędzie tam, gdzie produkowane są różnego rodzaju wizytówki, etykiety, czy też materiały reklamowe w postaci ulotek. Ze względu na szybkość,wykorzystywany jest także we wszystkich punktach ksero, gdzie płacąc za ustaloną cenę jednej kartki, możemy dokonać wydruku przyniesionego przez siebie materiału. Korzystają z niego także firmy realizujące zamówienia okolicznościowy. Druk kalendarzy Poznań oferuje w kilku miejscach i w dobrych cenach, co znacząco wpływa na zainteresowanie taką usługą. Druk cyfrowy ma również swoje szerokie zastosowanie w prowadzeniu gospodarki materiałowej, czy też gospodarce magazynowej.

Materiały promocyjne dla firmy - w co warto zainwestować?

Zapewne każdy przedsiębiorca, nieważne czy doświadczony – z długim, wieloletnim stażem, czy też “świeży”, stawiający dopiero swoje pierwsze kroki na danym rynku, zdaje sobie sprawę z tego jak istotnym elementem walki o klienta jest szeroko pojęty marketing. Jeżeli nas nie widzą, nic o nas nie wiedzą – nie będą u nas kupować/korzystać z naszych usług. Zasada ta jest niesamowicie prosta, ale i prawdziwa. Dlatego też, wraz z upływem lat pojęcie “marketing” staje się coraz bogatsze, stale uzupełniane o nowe możliwości reklamy – niektóre bardziej, a niektóre mniej jednak skuteczne.

więcej

Czym jest i ile kosztuje reklama zewnętrzna?

Z reklamą zewnętrzną mamy styczność każdego dnia. Widzimy ją jadąc autobusem, idąc na spacer z psem, czy czekając na przystanku na tramwaj. Reklama zewnętrzna, bo właśnie o niej mowa, jest z nami właściwie od zawsze, a co więcej, nic nie wskazuje na to aby miała w najbliższym czasie zniknąć. Dlaczego tego typu forma promocji od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, a także jakie są najskuteczniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej?

więcej