Strona internetowa to w dzisiejszych czasach niepisany obowiązek, nie ma chyba osoby, która nie zgodzi się z takim postawieniem sprawy. Tak więc od razu pojawia się pytanie, jaka powinna być współczesna strona internetowa? Odpowiedzią na to pytanie będzie poniższy tekst.

Nowoczesna strona internetowa — czym się charakteryzuje?

Nowoczesna strona internetowa to temat, o którym można naprawdę dużo powiedzieć. Od czego zacząć? Najlepiej od początku, czyli tego, co od razu rzuca się w oczy. Co należy przez to rozumieć? Przykładem może być choćby grafika. Jaka powinna być? Mówiąc wprost — warto zadbać o minimalizm. Należy też pamiętać o nawiązaniu do działalności firmy, jej charakteru, oferowanych produktów i usług oraz identyfikacji wizualnej, widniejącej już na innych materiałach reklamowych. Naturalnie ważne jest też to, czy strona jest czytelna. Czy nieprzejrzysta strona przyciągnie zainteresowanie klienta? Nie ulega wątpliwości, że jest wprost przeciwnie.

Nie sposób też nie wspomnieć o funkcjonalności. Szybkie ładowanie się podstron czy intuicyjność obsługi to konieczność. Strona powinna zaspokoić oczekiwania najbardziej wymagających klientów, co jest szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych.

Responsywna

Ważne jest także, aby nasza nowa strona była doskonale dopasowana do popularnych urządzeń mobilnych i działała na nich równie dobrze, jak na laptopie czy komputerze stacjonarnym. Nie ma bowiem co ukrywać, że korzystanie z internetu nie musi wiązać się z używaniem komputera. Co za tym idzie, trzeba zadbać o odpowiednie wyświetlanie się strony. Mówiąc fachowym językiem — chodzi o responsywność.

Warto podkreślić, że responsywność wydaje się aspektem, o którym wielu przedsiębiorców podczas zamawiania usługi wykonania swojej nowej strony zapomina. Na szczęście upowszechnienie korzystania z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych spowodowało, że coraz więcej osób „interesuje się” tym, jak ich strona prezentuje się na smartfonie, czy też tablecie, chociaż i dziś możemy spotkać jeszcze wiele stron niedostosowanych do RWD.

Zawierająca animacje

Ponadto na naszej nowej stronie internetowej możemy zdecydować się na wykorzystanie animacji. Czy animacja jest potrzebna? Zapewne wiele osób powie, że jest ona jedynie dodatkiem — co prawda atrakcyjnym wizualnie, jednak dla wielu osób zbędnym. To jednak nie jest prawda, dobra animacja zawsze jest cenna.

Istotne jest też pytanie, jakie funkcje pełni animacja? Animacja kojarzy się z urozmaiceniem strony, ale rzeczywistość przedstawia się inaczej. Jest bowiem świetnym sposobem na przekazanie kluczowych treści dla klienta. Trzeba też powiedzieć o momencie rozpoczęcia się animacji. Animacja powinna rozpoczynać się dopiero po przejściu na konkretną zakładkę.

Skoro o animacjach mowa, czas wspomnieć o animowanych grafikach wektorowych. Jak można określić takie grafiki? Co do szczegółów, chodzi o proste i płaskie grafiki. Co jest atutem takich grafik? Krótko mówiąc — strony są ciekawsze i jednocześnie nie obciążają komputera podczas ich odtwarzania.

Rosnąca popularność aplikacji mobilnych

W tekście pojawiła się informacja dotycząca częstego korzystania z urządzeń mobilnych, dlatego warto do tego aspektu jeszcze raz powrócić. Jeśli strona ma się odpowiednio wyświetlać, trzeba zadbać o responsywność, nie ma innego wyjścia. Niemniej korzystanie ze strony internetowej nie musi być koniecznością (jest to związane z aplikacjami mobilnymi). Można nawet mówić o sporej popularności aplikacji.

Co sprawia, że aplikacje mobilne cieszą się obecnie tak dużą popularnością? Wydaje się, że zdecydowaną większość przypadków (o ile nie wszystkie) można sprowadzić do prostoty. Wystarczy zapytać, czym jest aplikacja mobilna? Aplikacja mobilna to ogólna nazwa dla oprogramowania działającego wyłącznie na urządzeniach przenośnych.

Wracając do prostoty, aplikacja mobilna wykorzystywana jest do łatwego wyszukiwania potrzebnych informacji. Wiele firm udostępnia własne aplikacje, dzięki którym potencjalni klienci mogą być zawsze na bieżąco z informacjami przekazywanymi online przez firmę oraz ciekawymi promocjami. I choć aplikacji na swoich smartfonach mamy coraz więcej, to posiadanie nowoczesnej, responsywnej i przyjaznej użytkownikowi strony internetowej przez długi czas nie wyjdzie jeszcze z mody.

Material design

Warto jeszcze nawiązać do stylu material design. Zapewne jest to styl, o którym mnóstwo osób nie ma pojęcia (niemniej nie oznacza to, że jest nieatrakcyjny). Można nawet dodać, że jest to styl, który powinien wzbudzić zainteresowanie. Co cechuje material design?

Najważniejsza cecha to położenie w trójwymiarze. Położenie w trójwymiarze wiąże się też z ustanowieniem hierarchii. W jaki sposób określa się hierarchię? Sprawa jest wbrew pozorom prosta — do ustalenia hierarchii wykorzystywane są cienie (cienie nazywa się też głębokościami). W stylu material design bardzo istotne są też kolory. Założenie jest takie, że należy zdecydować się na żywe kolory, ale nie oznacza to tego, że kolory muszą być jaskrawe.

Materiały promocyjne dla firmy - w co warto zainwestować?

Zapewne każdy przedsiębiorca, nieważne czy doświadczony – z długim, wieloletnim stażem, czy też “świeży”, stawiający dopiero swoje pierwsze kroki na danym rynku, zdaje sobie sprawę z tego jak istotnym elementem walki o klienta jest szeroko pojęty marketing. Jeżeli nas nie widzą, nic o nas nie wiedzą – nie będą u nas kupować/korzystać z naszych usług. Zasada ta jest niesamowicie prosta, ale i prawdziwa. Dlatego też, wraz z upływem lat pojęcie “marketing” staje się coraz bogatsze, stale uzupełniane o nowe możliwości reklamy – niektóre bardziej, a niektóre mniej jednak skuteczne.

więcej

Czym jest i ile kosztuje reklama zewnętrzna?

Z reklamą zewnętrzną mamy styczność każdego dnia. Widzimy ją jadąc autobusem, idąc na spacer z psem, czy czekając na przystanku na tramwaj. Reklama zewnętrzna, bo właśnie o niej mowa, jest z nami właściwie od zawsze, a co więcej, nic nie wskazuje na to aby miała w najbliższym czasie zniknąć. Dlaczego tego typu forma promocji od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, a także jakie są najskuteczniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej?

więcej