Każda firma poszukuje coraz bardziej oryginalnych pomysłów na to, aby jak dłużej pozostać w pamięci potencjalnych klientów. Efektywność reklamy w znacznej mierze zależna jest od jej atrakcyjności wizualnej, dlatego powoli odchodzi się od form statycznych na rzecz rozwiązań dynamicznych. Na pewno do ciekawszych rozwiązań marketingowych należy materiał wideo, ponieważ jest zdecydowanie łatwiej i szybciej przyjmowany przez odbiorców niż prosty tekst. Od dawna ogromną popularnością cieszą się filmy reklamowe, jednak coraz częściej przedsiębiorcy sięgają w tym obszarze także po animacje. Na rynku obecne są nie od dziś, jednak wciąż oferują wysoki poziom skuteczności.

Animacja reklamowa – definicja

Komputerowa animacja reklamowa wywodzi się bezpośrednio z tradycyjnej animacji nieruchomych obiektów 3D typu kukiełki czy też nieruchomych obiektów 2D, jak ilustracje płaskie. To zadana sekwencja obrazów, która wyświetlana jest jedna po drugiej z określoną szybkością, tworząc wrażenie ruchu, który, jak wiadomo, jest doskonałym bodźcem dla umysłu. Animacja reklamowa może operować w przestrzeni płaskiej 2D lub trójwymiarowej (3D). Każda z nich charakteryzuje się różnym stopniem zaawansowania oraz wykorzystanymi technikami tworzenia. Każda ma też inne spektrum oddziaływania. Co ważne techniki 2D i 3D możemy łączyć tworząc bardzo ciekawe efekty w ramach jednej animacji!

Charakterystyka animacji reklamowej

Najważniejsza w animacjach reklamowych jest ich prostota oraz czytelność. Przedstawiony w nich świat jest najczęściej prosty i jasny. Dzięki animacji daną usługę czy produkt można przedstawić w nieskomplikowany sposób, a przy tym zachować pełną klarowność przekazu. Przystępna, prosta do zrozumienia forma przekazu ma też to do siebie, że nie jestwymagające w odbiorze. Konsument może z łatwością przyswajać treść bez konieczności skupienia uwagi. W animacjach występują też bardzo często postacie, które przy zachowaniu dbałości o szczegóły i starannemu wykonaniu dodają niebywałej efektywności całej formie i zapadają w pamięć. Na animacje szczególnie przychylnie reagują dzieci.

Animacja reklamowa – nowa jakość

Animacje jeszcze do niedawna były lekceważone przez firmy na rzecz spotów reklamowych czy innego rodzaju reklam, jednak od jakiegoś czasu zyskują coraz większą rzeszę zwolenników. Tego typu reklama może z powodzeniem przyciągnąć uwagę widzów, co bezpośrednio przekłada się na jej skuteczność. Dodatkowo animacje reklamowe 2D i 3D są dopasowywane do indywidualnych wytycznych klientów, a jedynym ograniczeniem jest właściwie nasza wyobraźnia. Animacja pozostawia także większe pole do popisu twórcom niż film klasyczny. W ramach animacji reklamowych można tworzyć kilkuminutowe filmiki, ale także infografiki czy animowane wersje logo.

Kalendarz firmowy jako jedna z elementów skutecznego brandingu

Właściciele firm nie od dziś zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest budowanie świadomości marki. Jeśli bowiem nie jest rozpoznawalna, przynosi mniejsze zyski z powodu możliwie utrudnionej sprzedaży, a ze swoimi produktami czy usługami trafia do mniejszej liczby odbiorców.

więcej

Czym jest animacja reklamowa

Każda firma poszukuje coraz bardziej oryginalnych pomysłów na to, aby jak dłużej pozostać w pamięci potencjalnych klientów. Efektywność reklamy w znacznej mierze zależna jest od jej atrakcyjności wizualnej, dlatego powoli odchodzi się od form statycznych na rzecz rozwiązań dynamicznych.

więcej