Jakie są ich główne zalety i wady? Czy warto zdecydować się na promowanie firmy z ich pomocą? W tym wpisie prezentujemy garść ciekawostek i statystyk na temat ulotek.

Ulotki reklamowe i ich zalety oraz wady

Jakie są atuty ulotek reklamowych? Jednym z nich jest niski koszt. Dotyczy to zarówno druku, jak i kolportażu. Co więcej, pozwalają one z łatwością dotrzeć do potencjalnych klientów w obszarach lokalnych. Warto zadbać o stosowne zoptymalizowanie kampanii ulotek z uwzględnieniem czasu oraz miejsca ich dystrybucji - w pozytywny sposób wpływać będzie to na wzrost ich konwersji.

Oczywiście, forma promocji, jaką są ulotki, nie jest pozbawiona wad. Jedną z nich jest to, że nie sprawdzają się one w przypadku każdego rodzaju działalności. Znajdują zastosowanie między innymi w przypadku przedsiębiorstw bazujących na sprzedaży poza internetem lub tych, które skupiają się na świadczeniu różnego rodzaju usług. Warto również zdawać sobie sprawę z tego, że na rynku ulotek panuje bardzo silna konkurencja. Nie sposób nie wspomnieć tutaj także o trudnościach w mierzeniu zwrotu  z inwestycji. Wynika to z braku skutecznego narzędzia, które byłoby w stanie weryfikować wskaźnik zwrotu. Kolportaż ulotek najlepiej powierzyć zaufanym osobom tak, by mieć pewność, że docierają one tylko do potencjalnym klientów.

Ulotki - garść statystyk

Jaka jest rzeczywista efektywność ulotek reklamowych? Badania na ten temat zostały przeprowadzone kilka lat temu w Wielkiej Brytanii. Aż 89 procent respondentów nie było sobie w stanie przypomnieć, czy otrzymało ulotkę drogą pocztową. 33 procent badanych zadeklarowało, że zatrzyma ją pod warunkiem, że znajdować będzie się na niej kupon rabatowy. 79 procent uczestników stwierdziło natomiast, że przechowuje w domu otrzymane ulotki lub przekazuje je znajomym. Badania te pokazały także, że liderem w ich dystrybucji jest branża handlowa. 

Co może wpływać na skuteczność?

Jak realnie zwiększyć skuteczność kampanii z wykorzystaniem ulotek reklamowych? Pod uwagę wziąć należy między innymi czytelność przekazu. Znajdujący się na ulotce komunikat powinien być zrozumiały, zwięzły i pozbawiony zbędnych ozdobników. Gdy zajdzie konieczność przekazania nieco obszerniejszych treści, najlepszym rozwiązaniem będzie odesłanie potencjalnego klienta na dedykowaną witrynę internetową. Wpływ na skuteczność może mieć także format. Zaleca się druk nieco większych materiałów reklamowych tego typu. Są one bowiem znacznie bardziej zauważalne i dają możliwość umieszczenia na nich większej ilości informacji oraz materiałów graficznych. Stosownie rozmieszczone w pozytywny sposób wpływają na czytelność ulotki. Projektując ulotkę, należy zadbać także o odpowiedni dobór kolorystyki. Najlepszym rozwiązaniem będzie ograniczenie się do 2, maksymalnie 3 kolorów, które w bezpośredni sposób kojarzą się z daną firmą.

Żadna profesjonalna ulotka reklamowa nie może się także obyć bez tak zwanego call to action, czyli zachęty do działania. Warto umieścić tam komunikaty, takie jak: „Zadzwoń” czy „Kup teraz”. Taki z pozoru nieistotny element, może w znaczący sposób wpłynąć na efektywność tego typu kampanii reklamowych. Jak z pomocą ulotki można zmotywować odbiorców do skorzystania z oferowanych przez nas usług czy zakupu produktów? Sposobów jest całe mnóstwo. Na ulotce znaleźć może się na przykład ograniczony cenowo rabat lub informacja na temat tego, że przy zakupie jednego produktu, drugi klient otrzyma gratis. Dzięki takiemu zabiegowi ma on realny interes w tym, by zainteresować się promowaną ofertą.