Zazwyczaj każdy etap wykonywania strony wiąże się z wieloma poprawkami zasugerowanymi przez klienta, co powoduje znaczne przeciąganie ostatecznego deadline’u. Można tego uniknąć. Brief strony internetowej służy właśnie do tego. Ułatwia komunikację między stronami i zawiera wszelkie wymagania oraz oczekiwania, dlatego w większości wypadków wystarcza do tego, aby projekt okazał się strzałem w dziesiątkę.

Brief strony internetowej - co powinno się w nim znaleźć?

W każdym briefe powinno znaleźć się jak najwięcej informacji, które ułatwią wykonawcy szybkie stworzenie danej witryny, a zamawiającemu; spokój ducha i pewność właściwej realizacji. Wszystkie informacje powinny być zgodne z prawdą, a także wyczerpujące. Dzięki temu unikniemy nieporozumień na dalszych etapach i tym samym zmniejszymy koszt ostatecznej realizacji. Brief strony www powinien zawierać między innymi:

  • Fundusze, które przeznaczamy na budowę strony, powinny zajmować jedno z pierwszych miejsc w każdym briefie. Warto podać widełki i jednocześnie maksymalną kwotę ostateczną, której w żaden sposób nie da się przeskoczyć. Wykonawca dzięki temu będzie w stanie zaoferować odpowiednią usługę, idealnie dostosowaną do funduszy klienta.
  • Wszelkie dane teleadresowe ułatwią dalszą komunikację, dlatego warto je umieścić w naszym dokumencie. Powinny zawierać nazwę firmy oraz jej adres, a także numer telefonu i adres e-mail. Wówczas wykonawca będzie mógł skontaktować się z klientem w razie problemów, czy nieścisłości.
  • Dokładny i bardzo precyzyjny opis działalności. Lakoniczna informacja: prowadzę sklep internetowy, nie będzie dla projektanta witryny zbyt istotna. Warto dokładnie opisać nasze przedsiębiorstwo lub niewielką firmę i nie zatajać prawdy. Firmy zajmujące się projektowaniem stron www mają za zadanie wykonać pracę zgodnie z oczekiwaniami klienta, a nie oceniać jego obecność na rynku czy zakwestionować cenę usług.
  • Najważniejsza jest dokładna informacja na temat naszych oczekiwań. Musimy koniecznie zawrzeć w tym punkcie informację o naszym targecie, czyli grupie docelowej, która jest odpowiednia dla naszej gałęzi gospodarki. Warto uwzględnić tutaj wiek, płeć, a nawet rzeczy z pozoru mało istotne, takie jak wykształcenie czy zainteresowania.
  • Należy bezwzględnie poinformować wykonawcę również o względach technicznych projektu. Czy to ma być strona firmowa, blog czy może sklep lub portfolio, czy strona ma zarabiać na siebie, czy może stanowić tylko obiekt służący do budowania wizerunku marki, czy korzystamy z własnego hostingu i domeny www, a może wykonawca ma zająć się realizacją dosłownie od “a”, do “z”.
  • Niezwykle istotny jest design. Warto nakreślić w tym punkcie oczekiwania względem wyglądu strony i wybrać dobrą kolorystykę i ogólny zarys (np. minimalistyczna, nowoczesna czy może młodzieżowa), a także poinformować wykonawcę na temat zdjęć.

Czy warto zdecydować się na brief strony internetowej?

Brief strony www jest znakomitym ułatwieniem dla obu stron, zarówno dla zleceniodawcy, jak i dla wykonawcy. Umożliwia między innymi sprawną realizację całego zamówienia, a także zmniejszenie liczby zapytań do niezbędnego minimum, czy też zlikwidowanie ryzyka późniejszych niedomówień, które w wielu przypadkach prowadzą do długich i niezbyt przyjemnych dyskusji. Właśnie dlatego podczas poszukiwania odpowiedniej firmy realizującej nasze założenia warto poświęcić kilka godzin na przygotowania i stworzyć bardzo szczegółowy i zgodny z prawdą brief strony internetowej.

Druk cyfrowy w marketingu

W przypadku różnego rodzaju materiałów marketingowych zmysł wzroku jest bez wątpienia pobudzany w największym stopniu.

więcej

Charakterystyka reklamy ambientowej

Reklama ambientowa jest pojęciem, które odnosi się do kreatywnych, niekonwencjonalnych form reklamy, które mają na celu skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, który jest odporny na tradycyjne przekazy reklamowe.

więcej

Branding marki - od czego zacząć?

Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć.

więcej