Żadna marka nie obędzie się bez własnej, unikalnej osobowości. Im bardziej będzie ona wyrazista, tym więcej odbiorców będzie w stanie do siebie przyciągnąć. Dobre dopasowanie do ich potrzeb przekładać będzie się z kolei na wysokie zyski. Kluczowym pojęciem jest tutaj branding, nazywany również świadomością marki. Mianem tym określa się budowanie marki firmy w oczach jej potencjalnych klientów. Prezentowany wizerunek powinien być spójny i wiarygodny. Co jeszcze warto wiedzieć na temat budowania marki?

Czym jest branding?

Kluczowymi elementami brandingu są: nazwa firmy, jej logo, slogan oraz strona internetowa. Każdy z wymienionych powyżej elementów musi być ze sobą spójny. Niezwykle ważne są tutaj skojarzenia oraz emocje wzbudzane u odbiorców. Pierwszy etap budowania marki stanowi udzielenie odpowiedzi na pytania, takie jak: Jaki jest cel marki? Kim są jej odbiorcy? Na jakie potrzeby odbiorców odpowiada dany produkt? Jakie są cechy charakterystyczne oferowanego produktu? Czym marka wyróżnia się na rynku? Jakie emocje ma wzbudzać marka? Jaki jest charakter marki? Jedynie wówczas możliwe będzie stworzenie spójnej osobowości marki.

Elementy identyfikacji wizualnej

Dlaczego branding odgrywa tak ważną rolę?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że autentyczny wizerunek marki niesie ze sobą szereg korzyści. Firma posiadająca wyrazistą, konkretną osobowość wzbudza u odbiorców zaufanie i skłania ich do lojalności. Zauważalnej marce znacznie łatwiej konkurować z innymi, co związane jest ze zwiększeniem jej wartości na rynku. Wiedząc, jaki jest jej charakter, znacznie łatwiej ją profilować, co z kolei przekładać będzie się na skuteczne budowanie relacji z potencjalnymi klientami. Tworzenie marki jest procesem długofalowym, w którym kolejnym etapem po stworzeniu bazy wizerunku będzie podjęcie konkretnych działań marketingowych mających na celu umocnienie jej świadomości. Wymaga to dużo zaangażowania i kreatywności, lecz przynosi wymierne zyski.

Elementy identyfikacji wizualnej

Działania marketingowe - kluczowy element budowania marki produktu czy firmy

Jakiego rodzaju działania marketingowe obejmuje budowanie marki firmy? Jednym z nich jest content marketing, czyli różnego rodzaju teksty tworzone przez copywriterów. W brandingu najczęściej wykorzystuje się treści na stronę internetową, opisy produktów oraz storytelling, czyli historię o danej marce. Kolejne kroki promocyjne stanowią artykuły sponsorowane, teksty blogowe, recenzje, wywiady, teksty SEO, teksty do folderów i ulotek, treści do mailingów oraz scenariusze spotów telewizyjnych, internetowych i radiowych. Dlaczego warto zainwestować w wysokiej jakości teksty copywriterskie? Przyczyniają się one do budowy pozytywnego wizerunku firmy i niezwykle skutecznie sprzedają oraz pozycjonują stronę www.

Budowanie marki produktu to także wszelkiego rodzaju działania w mediach społecznościowych. Portale, takie jak Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube są doskonałą przestrzenią do pozyskiwania nowych odbiorców. Mogą się one w dużej mierze przyczynić do sukcesu danej firmy. W których kanałach powinna być ona obecna? Wszystko zależy tutaj od jej osobowości. Działania promocyjne na każdym z nich są do siebie podobne. Kluczową kwestią jest tutaj regularna aktywność. Im ciekawszy i bardziej angażujący jest przekaz, tym większa jest jego wartość. Aktywność marki rozumie się tutaj jako regularne dodawanie treści, nawiązywanie bezpośrednich kontaktów z odbiorcami oraz angażowanie ich do działania poprzez komentowanie, udostępnianie, lajkowanie czy subskrybowanie.

Nieodłącznym elementem budowania marki firmy jest również monitorowanie reakcji sieci. Na rynku dostępnych jest wiele różnych narzędzi, które pozwalają na szybkie, łatwe i wygodne monitorowanie, co na jej temat mówią internauci. To doskonały sposób na to, aby dowiedzieć się, jak otoczenie widzi daną markę, czego potrzebują potencjalni odbiorcy oraz co im przeszkadza. Tego typu działania pozwalają również zbudować z nimi autentyczną relację. Szybkie, pomocne, rzetelne odpowiedzi sprawią, że marka będzie postrzegana jako godna zaufania i odpowiedzialna.

Korzyści z CSR dla firm

Czy społeczna odpowiedzialność biznesu może przyczynić się do rozwoju Twojej firmy? Tak! W tym artykule przedstawiamy jakie korzyści możesz czerpać z CSR (ang. Corporate Social Responsibility).

więcej

Jak zaprojektować katalog?

Pomimo pogłosek, marketing katalogowy nadal odnosi sukcesy. Jednak ze względu na ponoszone koszty druku, produkcji i wysyłki, marketing katalogowy może być dość kosztowny i nieopłacalny, jeśli nie zostanie prawidłowo przeprowadzony.  

więcej