To popularna technika marketingowa mająca na celu kreowanie i utrwalanie świadomości marki w umysłach potencjalnych odbiorców. Na branding składają się elementy takie jak nazwa, logo, hasło reklamowe czy spójna identyfikacja wizualna. Co jeszcze warto wiedzieć na jego temat?

Określenie grupy docelowej marki

Pierwszym krokiem w budowaniu brandingu jest zdefiniowanie grupy docelowej, do której kierowana będzie oferta firmy. Kluczową kwestią jest tutaj odpowiednie dostosowanie działań oraz przekazu do potrzeb tej grupy. Analizę należy przeprowadzić możliwie jak najbardziej szczegółowo, opisując dokładny model zachowań oraz styl życia potencjalnych klientów. Mogą być to na przykład młodzi ludzie interesujący się podróżami, czy pracownicy zajmujący się rekrutacją. Zawężając grupę docelową podczas budowania marki sprawiamy, że jej przekaz jest znacznie bardziej czytelny i w większym stopniu wpływa na klientów. Określenie grupy docelowej może także przynieść wymierne korzyści w działaniach marketingowych. Firmy mające stronę internetową skorzystać mogą tu ze statystyk Google Analytics, a właściciele profilu na Facebooku - dedykowanych mu narzędzi analitycznych. Znaleźć można tam szereg cennych informacji na temat ich wieku, płci, zainteresowań czy najczęściej odwiedzanych stron internetowych.

Zdefiniowanie misji marki

Kolejny etap brandingu firmy to zdefiniowanie jej misji. Każdy przedsiębiorca powinien być świadomy tego, jaką wartość oferuje jego marka i jaka jest jej myśl przewodnia. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że hasło reklamowe wpływać będzie na każdy z aspektów strategii budowania marki. Każdy z elementów - slogan, logo, język komunikacji czy sposób działania powinny odzwierciedlać misję danej marki.  

Analiza konkurencji

Nadrzędny cel budowy marki to jej wyróżnienie się na tle konkurencji i przekonanie potencjalnych klientów do tego, by zdecydowali się na zakup produktów czy skorzystanie z usług konkretnej firmy. Analizując konkurencję, warto skupić się na tym, w jaki sposób poszczególnym markom udało się podejść do tematu brandingu. Warto stworzyć tabelę i uwzględnić w niej zagadnienia, takie jak misja, działania marketingowe, identyfikacja, opinie klientów czy jakość produktów i usług. Kolejny etap stanowić powinno zastanowienie się nad kwestiami takimi, jak: w jaki sposób konkurencja reklamuje swoje produkty i usługi w kanałach tradycyjnych oraz Internecie, czy jest ona spójna i konsekwentna w swoim przekazie. Do takiej analizy najlepiej wybrać 3-4 lokalne firmy.

Korzyści i silne punkty marki

Bardzo ważnym etapem brandingu jest bliższe przyjrzenie się oferowanym przez siebie produktom lub usługom i odnalezienie w nich czegoś wyjątkowego, czego nie mają konkurencyjne wyroby. Warto tu skupić się na wartościach oraz korzyściach, które sprawiają, że dana marka wyróżnia się na tle konkurencji. Znając grupę docelową, można postarać się znaleźć powód, dla którego potencjalni odbiorcy zdecydują się na naszą firmę, a nie na konkurencję. Nie chodzi tu o stworzenie cech czy funkcjonalności produktów i usług, lecz odnalezienie wartości dodanej. Może być to na przykład skrócenie czasu niezbędnego do wykonania codziennych obowiązków, poprawa produktywności czy możliwość obniżenia codziennych wydatków.

Logo i slogan

Skuteczna identyfikacja wizualna marki to taka, która jest spójna z jej misją i odpowiednio dopasowana do uprzednio zdefiniowanej grupy docelowej. Zadanie, jakim jest tworzenie logo, warto zlecić specjalistom. Pojawiać będzie się ono bowiem na wszystkich elementach reklamowych związanych z daną marką, stając się jej swoistą wizytówką oraz najbardziej rozpoznawalnym elementem wizualnym brandingu. Idealne logo powinno być jednocześnie proste, czytelne oraz łatwe do zapamiętania. Najczęściej dołączana jest do niego również księga znaku, która jest pewnego rodzaju instrukcją obsługi logo.

Aplikacje mobilne z elementami AR do gier planszowych

Technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) to nowa technologia, która pozwala na wyświetlanie wirtualnych obiektów w świecie rzeczywistym. Jest ona coraz częściej wykorzystywana w grach planszowych, aby wzbogacić ich rozgrywkę i zapewnić graczom nowe doświadczenia.

więcej