Od czego zależy sukces aplikacji mobilnej?

To, czy dana aplikacja na potrzeby naszego biznesu odniesie sukces, uzależnione jest od szeregu czynników. Zalicza się do nich między innymi:

 

  • Nazwa - najlepiej, aby była ona łatwa do zapamiętania i w bezpośredni sposób odnosiła się do nazwy firmy lub dziedziny działalności. Wówczas użytkownicy nie będą mieli żadnych problemów ze znalezieniem jej w sklepie przy pomocy dedykowanej wyszukiwarki.
  • Ikona - warto zlecić jej wykonanie fachowcom, a to ze względu na fakt, że stanowi ona kluczowy punkt dostępowy do danej aplikacji. Czytelna, miła dla oka ikona to gwarancja pozytywnego pierwszego wrażenia wywołanego u potencjalnych odbiorców. Warto zdawać sobie sprawę z faktu, iż użytkownicy bardzo rzadko przeglądają sklep w poszukiwaniu konkretnej aplikacji. Często natomiast decydują się na ściągnięcie takiej, której ikona przykuła ich wzrok. Im ikona jest prostsza, tym lepiej. Z drugiej strony powinna ona odróżniać się od innych. Dobrym rozwiązaniem jest więc postawienie na prostą symbolikę. 
  • Wygląd - by aplikacja stworzona na potrzeby biznesu odniosła sukces, jej interfejs powinien być łatwy w obsłudze oraz dopasowany do zachowań użytkowników. Co za tym idzie - przed jej opublikowaniem warto przeprowadzić meta testy z odpowiednio dobraną grupą użytkowników. Pamiętać powinno się tutaj również o tym, że design aplikacji powinien być zgodny z parametrami sprzętowymi urządzeń, na których będzie ona użytkowana. Chodzi tutaj między innymi o rozdzielczość ekranu czy odpowiednią wielkość ikon.

Jak zarabiać na firmowej aplikacji mobilnej?

Wyróżnić można kilka sposobów zarabiania - jednym z nich są aplikacje płatne. To najszybszy, a zarazem najprostszy sposób na pozyskanie dodatkowych środków finansowych. W tego typu modelu rozliczeń firma ma największy wpływ na wysokość zarobków. Z drugiej strony tego typu przychód bywa jednak niepewny. Wynika to z tego, że spora część użytkowników, mając do wyboru aplikację płatną oraz darmową, wybierze tę ostatnią. Przed publikacją warto zapoznać się z produktami konkurencji - ich ceną oraz dostępnymi funkcjami. Należy także zdawać sobie sprawę z tego, że sklep pobiera prowizję od sprzedaży, która w znaczącej części przypadków wynosi 30%.

Darmowa aplikacja mobilna z reklamami

Kolejna propozycja to darmowa aplikacja z reklamami. Stanowi ona sprawdzony sposób na regularne, stabilne zarobki. Wyróżnia się tutaj 3 główne modele rozliczeń z reklamodawcami. Pierwszy z nich to CPA, czyli koszt 1000 wyświetleń reklamy, drugi - CPC - płacenie za każde kliknięcie w komunikat reklamowy, trzeci - CPA - płatność za konwersję. Aby taka aplikacja osiągnęła sukces, warto zdecydować się na spersonalizowane, dyskretne reklamy wykorzystujące Big Data. Jak pokazują statystyki, są one znacznie częściej klikane niż typowe materiały tego typu w postaci masowych banerów.

W jaki sposób zachęcić użytkowników do kliknięcia w reklamę? Dobrym rozwiązaniem jest inwestycja w Rewarded Video Ads, które umożliwiają uzyskanie symbolicznej nagrody w zamian za obejrzenie komunikatu reklamowego (może być to na przykład wirtualna odznaka). Równie dużą popularnością cieszą się aplikacje z mikropłatnościami, takimi jak App Billing w przypadku Google czy In App Purchaes w Apple. Najlepiej sprawdzają się one w przypadku gier. Ich użytkownicy mają tu możliwość dokupienia ich zawartości, na przykład dodatkowych opcji czy broni. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie zarówno w przypadku płatnych, jak i bezpłatnych aplikacji.

Aplikacje mobilne z elementami AR do gier planszowych

Technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) to nowa technologia, która pozwala na wyświetlanie wirtualnych obiektów w świecie rzeczywistym. Jest ona coraz częściej wykorzystywana w grach planszowych, aby wzbogacić ich rozgrywkę i zapewnić graczom nowe doświadczenia.

więcej