Gdy animacje reklamowe po raz pierwszy pojawiły się w branży reklamowej, marketingowcy podchodzili do nich sceptycznie. Zazwyczaj stawiano na tradycyjne formy promocji, w których pierwsze skrzypce grały znane potencjalnym klientom twarze, czyli aktorzy czy celebryci, bez wątpienia budzący zaufanie. Niemniej jednak wraz z upływem czasu w telewizji można było zauważyć pierwsze animacje, które przedstawiały pożyczki pozabankowe. Aktualnie ich potencjał wykorzystują również duże przedsiębiorstwa, dobrze znane współczesnym konsumentom, ale także kampanie społeczne. Dlaczego warto postawić na animację jako reklamę firmy? Jaki jest koszt takiej inwestycji oraz czym różni się od spotu filmowego? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule. Zapraszamy do ciekawej lektury!

Animacja reklamowa w branży reklamowej

Po włączeniu telewizora lub podczas surfowania w Internecie można zauważyć, że przedsiębiorstwa nadal stawiają przede wszystkim na tradycyjne reklamy wideo. Animacje reklamowe bez wątpienia różnią się od klasycznych form promocji, aczkolwiek zdecydowanie przykuwają uwagę konsumenta - dlaczego? Współcześni klienci uwielbiają nowości, nieustannie starają się podążać za trendami. Dlatego animacje stanowią dla nich ciekawą odmianę od klasycznych spotów reklamowych, z celebrytami znanych z pierwszych stron magazynów.

Elementy identyfikacji wizualnej

Dlaczego warto zainwestować w animację jako reklamę firmy?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, współcześni konsumenci cenią sobie nowości, gdyż budzą w nich ciekawość oraz przyciągają uwagę. Animacje reklamowe kojarzą się przede wszystkim z prostotą. Przedsiębiorstwa starają się w przystępny sposób przedstawić swoją ofertę, wykorzystując mało skomplikowane grafiki. Reklama staje się wówczas mniej wymagająca i zrozumiała dla widzów w każdym wieku. Poza tym grafiki znacznie łatwiej zapadają w pamięć konsumenta, w szczególności dzieciom, które w następstwie starają się zachęcić opiekunów do zakupu oferowanego produktu. Co jednak najważniejsze, w porównaniu do tradycyjnych spotów reklamowych animacje łatwiej modyfikować pod kątem rynku, grup docelowych, a nawet kanałów komunikacji. Można opracować zarówno animacje, które doskonale sprawdzą się w Internecie, jak i w telewizji. Znacznie lepiej oddadzą funkcjonalność oferowanego produktu czy usługi. Dzięki nim w efektowny sposób jesteśmy w stanie zaprezentować dane techniczne, zalety, a także sposób działania.

Animacja jako reklama firmy - koszt inwestycji

Koszt wykonania animacji jako reklamy firmy w dużej mierze zależy od tego, jakim budżetem dysponuje przedsiębiorstwo oraz jaki rodzaj produktu chcemy przedstawić potencjalnym klientom. Zdarza się, że nie zawsze można zaprezentować wszystkie atuty danej usługi za pomocą animacji. Niemniej nie oznacza to jednak, że nie warto wykorzystać jej potencjału. Animacje tworzy się zarówno z gotowych fotografii, które zostaną ze sobą odpowiednio połączone oraz opisane, jak i przy wykorzystaniu zaawansowanych animacji 3D, wymagających nie tylko wielu godzin pracy, ale także wykwalifikowanego sztabu ludzi. Przed złożeniem zamówienia na animację warto zastanowić się nad tym, co konkretnie chcemy przedstawić, do kogo dany przekaz ma zostać skierowany oraz ile pieniędzy z budżetu możemy na to poświęcić.

Elementy identyfikacji wizualnej

Czym różni się animacja od spotu filmowego?

Animacje reklamowe zdecydowanie rzadziej wykorzystuje się niż spoty filmowe. Dlatego konsumenci są do nich bardziej pozytywnie nastawieni. Jak wspomnieliśmy wcześniej, animacja nie wymaga udziału znanych odbiorcom twarzy aktorów, influencerów czy celebrytów, a co za tym idzie? Koszt inwestycji jest znacznie niższy. Zamiennikiem dla prawdziwych person są postacie animowane, które zostają automatycznie przypisane danej marce i stają się ich nieodłącznymi bohaterami. W celu wykonania wybranej animacji warto zgłosić się do firmy zajmującej się profesjonalnym ich tworzeniem.

Aplikacje mobilne z elementami AR do gier planszowych

Technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) to nowa technologia, która pozwala na wyświetlanie wirtualnych obiektów w świecie rzeczywistym. Jest ona coraz częściej wykorzystywana w grach planszowych, aby wzbogacić ich rozgrywkę i zapewnić graczom nowe doświadczenia.

więcej