Wszelkie zasady związane z liternictwem, a zatem rodzaj pisma, kształt i wielkość liter, kerning, interlinia, rozmieszczenie wierszy w kolumnie to typografia, a w zasadzie cechy typograficzne. Projektowanie graficzne powinno nadawać odpowiednią formę tekstowi. Oczywiście nadal bardzo ważna jest treść, ale składową przekazu dla odbiorcy w nie mniejszym stopniu jest wygląd tekstu. Typografia w projektowaniu graficznym odgrywa kluczową rolę. Dlaczego warto o nią zadbać? Jaka jest jej rola?

Identyfikacja poprzez typografię

W ostatnim czasie nie trudno zauważyć, że zasady typografii nie są już tak zaniedbywane, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Nadal jednak można trafić na logo, strony internetowe, które trudno odczytać, co zdecydowanie zniechęca do kontaktu z firmą, zapoznania się treścią strony. Identyfikacja wizualna, grafika reklamowa, projektowanie stron internetowych nie mogą się obyć bez przemyślanej typografii. W pierwszej kolejności odbiorca skupia się na ogólnym wydźwięku projektu graficznego, a dopiero w drugiej kolejności analizuje wartość merytoryczną. Od przejrzystości tekstu zależy, czy odbiorca zechce w ogóle zagłębić się w treść. Logo, jako podstawowy element identyfikacji wizualnej realizuje funkcję identyfikacji pod warunkiem doboru oryginalnego fontu, spójnego stylu typograficznego dla określonego celu komunikacyjnego. Odmienna typografia powinna cechować projekt logo w przypadku identyfikacji firmy budowlanej, inna zaś dla firmy jubilerskiej. Ważne są zasady i wartości, ale także ogólnie rozpowszechnione skojarzenia. Typografia sugeruje charakter marki. Dobrze dobrana typografia nie budzi zastanowienia, jest postrzegana obojętnie i po prostu nie przeszkadza w odbiorze projektu graficznego. Patrząc na typografię, nie wiedząc, czym ona w rzeczywistości jest, podświadomie wyrabiamy sobie określone zdanie na temat tego, czego dotyczy, zwłaszcza na temat danej marki. Nigdy nie należy umniejszać roli typografii w projektowaniu graficznym. Profesjonalny projekt logo Poznań i inne miasta oferują na bardzo wysokim poziomie. Jeśli sami nie wiemy, jak się do tego zabrać, warto skorzystać z pomocy fachowców.

Z czego składa się identyfikacja wizualna?

więcej

Witam na stronie

Nasza nowa strona www zawiera prace które dotychczas zrealizowaliśmy. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

więcej

Virtual Reality - nowe narzędzie do marketingu?

Kolejne wynalazki szybko stają się częścią życia codziennego. Obecnie coraz prężniej rozwija się branża VR, o której jeszcze kilka lat temu nie słyszał niemal nikt.

więcej

Święta tuż tuż

Specjalnie na święta przygotowaliśmy kolejną odsłonę naszej gry. Zapraszamy do zabawy.

więcej

Rola typografii w projektowaniu

Typografia w projektowaniu graficznym odgrywa kluczową rolę. Dlaczego warto o nią zadbać? Jaka jest jej rola?

więcej

Już wkrótce dostępna nowa usługa

Chcesz zachować wakacyjne wspomnienia? Przygotuj swoje zdjęcia i skorzystaj z dostępnego wkrótce kreatora aby stworzyć niepowtarzalne kalendarze na rok 2018. Już wkrótce dostępny.

więcej

Jak stworzyć dobre corporate video?

więcej

Jak można reklamować firmę?

Posiadanie własnej firmy to dla wielu spełnienie marzeń, zwieńczenie ich dotychczasowych osiągnięć na polu zawodowym. Samo założenie firmy nie gwarantuje jednak sukcesu. Należy o nią nieustannie dbać, między innymi poprzez reklamę. To najprostszy ze sposobów pozyskiwania klientów. W jaki sposób można zatem reklamować firmę tak, aby osiągnąć zamierzone cele?

więcej

Do czego stosowany jest druk cyfrowy?

Druk wynaleziono już w 1410 roku i jak się okazało na zawsze odmienił on oblicze świata. To dzięki niemu książki zaczęto produkować na masową skalę, a wydawane gazety i pisma codziennie mogły trafić do swoich czytelników. Od tamtego czasu minęło jednak sporo, a wynalazek ten służy do znacznie większej liczby zadań. Przede wszystkim dzisiaj do naszej dyspozycji istnieją różne metody druku. Spośród nich wyróżnić można chociażby ten cyfrowy. Co warto wiedzieć na jego temat?

więcej

Dlaczego warto reklamować firmę za pomocą animacji?

Wraz z technologicznym postępem zmieniają się także formy reklamy. To, co jeszcze parę lat temu podnosiło słupki sprzedaży, dziś może już w ogóle nie działać. Animacja reklamowa to obecnie jedno z najbardziej efektywnych działań marketingowych. Poznajmy zalety tego rozwiązania.

więcej

Cechy skutecznego katalogu reklamowego

więcej

Aplikacje mobilne dla firm - dlaczego warto?

więcej